Om te bepalen wie er met de innovatieve prijs naar huis gaat, worden alle inzendingen bekeken door de vakjury. De vakjury van de Professional Beauty Product of the Year 2024 bestaat dit jaar uit:

Carla Uppelschoten, U-Consultancy
Carla Uppelschoten, directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy, biedt professionele trainingen op het gebied van dermatologie aan. Met haar kennis en toewijding is zijn vandaag de dag niet weg te denken uit de wereld van dermatologie. Van oorsprong is Carla verpleegkundige. Bij het UMC Utrecht heeft zij lang gewerkt bij de afdeling opleidingen, waar zij cursusleider was binnen de opleiding dermatologie voor verpleegkundigen. Daar is Carla door de Nederlandse Vereniging van Dermatologie en Venereologie (NVDV) gevraagd een dermatologisch opleidingstraject te ontwikkelen speciaal voor doktersassistenten. “Zoiets bestond gewoonweg nog niet, maar er was wel veel behoefte aan extra scholing en kennis. Dit markeert het ontstaan van U-Consultancy. De ‘U’ is enerzijds afgeleid van de naam Uppelschoten, komt anderzijds van de locatie waar het bedrijf is ontstaan, Utrecht, en staat bovendien voor degene die de opleiding volgt. Na 25 jaar is U-Consultancy een begrip in de vele branches die de huidzorg raken.

Sarah den Boer, onderzoeker in de Cosmetologie
Sarah den Boer heeft een wetenschappelijke achtergrond in Cosmetic Sciences en werkt als onderzoeker in de Cosmetologie. Ze werkte jarenlang als (hoofd/eind)redacteur bij verschillende beautyvakbladen. Daarnaast heeft ze een brede achtergrond op het gebied van schoonheidsverzorging en massagetechnieken die ze regelmatig inzet in haar eigen huidpraktijk. Sarah brengt regelmatig tijd door in Parijs, waar ze zich bezighoudt met zowel wetenschappelijk onderzoek als met het geven van behandelingen aan danseressen van een exclusieve club. Een (te) gekke combinatie … en daar houdt ze van!

Joost la Housse, Strategic Brand- & Packagingdesigner
“Wil je iemand zijn? Of ben je iemand? Een merk dient menselijke eigenschappen te bezitten met bezieling en betekenis. Alleen dan raak je de ander in het hart. Alleen dan genereer je interactie, connectie en word je onderdeel van iemands leven en kiezen mensen jou. De hedendaagse consument co-creëert zijn eigen bestaan op overtuiging, ideaal en het eerlijke verhaal. Het is aan jou of je meedoet of niet. Straal naar buiten uit hoe je je van binnen voelt, vertel jouw verhaal en wees geloofwaardig. Dat geldt voor ieder mens, merk en verpakking. Adem, leef en groei in alle opzichten! Creativity with Personality!”

Strategisch Brand- en packaging designer Joost la Housse heeft zijn jarenlang ervaring en expertise omgezet in een eenmansonderneming Joost Identities. Brand- en packaging design voor mooie merken in beauty, cosmetica, food, non-food en lifestyle die een persoonlijkheid verdienen en gezien willen worden.

Gea de Haan, eigenaar van schoonheidsinstituut SkinPerfect
“Als gediplomeerd schoonheidsspecialiste geef ik al meer dan 30 jaar, op basis van een eerlijk en realistisch advies en op een persoonlijke manier, 100% aandacht aan ieders huidwensen. Inmiddels ben ik een zeer ervaren beauty-ondernemer met verschillende specialisaties waaronder anti-aging, littekenbehandelingen, pigmentstoringen, rosacea, acne en bindweefselmassage. Naast mijn mooie prachtberoep zet ik mij graag in voor de promotie van het vak ‘Schoonheidsverzorging’. Dit laatste doe ik vooral vanuit mijn functie als voorzitter van de branchevereniging De Huidprofessional. Deze heb ik samen met twee collega’s opgericht in 2019.
We zijn trots op wat we daar inmiddels hebben neergezet.”

Sheryl Vink-Djadoenath, Duchess’D Design
Sheryl Djadoenath, alias Duchess’D, is een geboren kunstenaar en heeft een groot talent voor het stylen van (kunst)nagels, haarstyling en make up. Dit talent kwam goed van pas bij haar eigen ontwikkeling op het creatieve vlak. In haar carrière werkte Sheryl met verschillende top professionals van wie zij veel geleerd heeft. Daarnaast is Sheryl ook docent en als MASTER en INTERNATIONAL EDUCATOR betrokken bij trainingen van en door topmerken. Ook leverde zij een bijdrage aan het ontwikkelen van kunstnagelproducten van het topmerk ENP uit Los Angeles en maakte zij deel uit van de Beauty Convention in Las Vegas. Sheryl is bekroond met de ‘BEST NAIL AWARD.’ En meerdere keren bevond zij zich in de finaleplaatsen van nagelcompetities.

Ahmet Turkkani, No Nonsense Beauty
Ahmet Turkkani, huidspecialist met meer dan 20 jaar ervaring in de Internationale skincare industrie en eigenaar van het online skincare platform No Nonsense Beauty staat voor transparantie over skincare producten en de daarbij behorende professionele behandelingen. Van trainingen ontwikkelen tot het verzorgen daarvan en van productontwikkeling tot het samenstellen van behandelingen: Ahmet is een fijnproever als het om skincare gaat en weet als geen ander wat de verwachtingen zijn van veeleisende consument. Deze extra zintuig geeft hem de mogelijkheid cosmetica te onderbouwen op een heldere, transparante wijze zonder illusie waarbij de rol van de huidspecialist centraal staat.