Programma Beauty Trade Special 2023
Programma theaters
Laat je bijpraten en inspireren door gedreven experts op je vakgebied in de hotspots voor kennis en inspiratie!
Het is aftellen geblazen, want op 25, 26 & 27 maart 2023 barst Beauty Trade Special los in Jaarbeurs Utrecht. Eén van de highlights op het vakevenement voor beauty professionals zijn de populaire kennistheaters. Met je toegangsticket voor de beurs kun je er drie dagen lang allerlei boeiende lezingen, workshops en presentaties volgen van experts uit de business. Zo ben je in één keer helemaal bij op jouw vakgebied.
Voor ieder wat wils
Van informatieve input over de nieuwste producten en technieken tot tips en adviezen voor een succesvolle bedrijfsvoering: alles komt voorbij in de verschillende kennistheaters op Beauty Trade Special. Er is een speciaal Beauty & Business theater waar je je ondernemers- en bedrijfsvoering skills bijspijkert. Op het speciale Startersplein krijg je dagelijks tussen 11.30 – 12.30 uur praktische tips! In het Medical Beauty-theater geven exposanten en toonaangevende sprekers boeiende lezingen over medische en/of esthetische schoonheidsbehandelingen, producten en apparatuur. En een kennistheater gewijd aan Sustainable Beauty, waar je volledig wordt bijgepraat op het gebied van duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Denk aan groene cosmetica of salon, duurzame verpakkingen of marketing. Nieuw deze editie is de Pedicure Area en Nail Square, beide in hal 12. Neem dus zeker een kijkje om tot je tenen toe geïnspireerd te worden!
Dit wil je niet missen!
Alle lezingen, workshops en demonstraties in de theaters zijn vrij toegankelijk en duren een halfuur tot een uur. Alle lezingen zijn per dag per theater overzichtelijk weergegeven. Klik op de lezing van jouw keuze om meer over de spreker te lezen en de inhoud van de lezing. Reserveren is niet nodig, maar zorg dat je op tijd bent: vol is vol! Let op: het lezingenaanbod wordt dagelijks bijgewerkt, dus kijk regelmatig of er nog nieuwe lezingen zijn bijgekomen. Dan weet je zeker dat je niets zult missen.
Zaterdag 25 maart
Dag 1
Beauty Business theater
Spreker: Melina Verweel, Trainster/Brandmanager RefectoCil
Melina Verweel is mede-eigenaresse van Mikos Care BV. Sinds 2016 focust zij zich op de professionele wimper- en wenkbrauwproducten van RefectoCil. Als een echte ‘RefectoCil Browista’ informeert en demonstreert zij de professionals in Nederland en Belgie met veel plezier de verschillende behandelingen die er zijn.
Welkom in een nieuw tijdperk van wimper- en wenkbrauwstyling! Ben je klaar om een nieuwe en innovatieve manier van wimpers en wenkbrauwen verven te ontdekken? Dat kan tijdens deze presentatie. Dankzij deze techniek kun je je klant een perfect alternatief bieden voor Henna, dankzij het resultaat van 10 dagen op de huid en 6 weken op de haren. Tijdens de presentatie worden drie verschillende technieken uitgelicht.
Spreker: Wil van Deursen, eigenaar Beauty Kliniek Asten & winnaar Beauty Award
Wil van Deursen is opgeleid als ‘Orthomoleculair en Medisch Dermatologisch Schoonheidsspecialist’. Sinds 31 mei 2010 is ze gestart met haar eigen Beauty Kliniek in Asten. Hier werkt ze samen met haar man Hennie en geweldige dochter Mariëlle en medewerkster Fleur erbij. Dit maakt het mogelijk dat meerdere technieken onder één dak worden aangeboden. Daarnaast won Wil in 2019 de Beauty Award in de categorie Schoonheidsspecialist van het jaar, regio Zuid. Ook is ze sinds oktober 2019 met veel enthousiasme en passie bestuurslid bij branchevereniging ‘De Huidprofessional’. “Fijn dat we vanuit deze nieuwe brancheorganisatie onze specialistische krachten en kennis kunnen bundelen. We gaan met elkaar voor een professionele en transparante organisatie.”
Tijdens de presentatie worden de voordelen van een lidmaatschap bij de branchevereniging toegelicht. De Huidprofessional is opgericht voor en door schoonheidsspecialisten die weten wat er in het vak leeft.
Spreker: Johan Zandbergen
Al ruim 26 jaar is Johan Zandbergen actief binnen de beauty en wellnessbranche. Naast websites, online agenda en marketing biedt zijn bedrijf PlazaXL ook een scala van trainingen aan leveranciers en salons.
Bij deze social media training leer de basisprincipes van Facebook en Instagram zoals wanneer, hoe vaak en welke content je het beste kunt posten.
Monique de Haas ziet het als coach haar persoonlijk missie om jou de zakelijke kant van jouw salon optimaal te laten benutten. “Met ruim 21 jaar ervaring in de beauty branche weet ik goed hoe we jouw vraagstukken transformeren tot concrete acties. Als inhoudelijke sparringpartner sta ik aan de zijde van vele beauty professionals en nemen we alle onderdelen van de salon onder de loep. Door deze nauwkeurige analyse ontstaat er een groeistrategie op maat. Samen realiseren we groei voor jou als ondernemer, versterken we het team en maken we een groot succes van jouw salon!”
“‘Ik stop zoveel tijd in de salon, maar ik heb niet volledige grip op mijn bedrijf, de concurrent lijkt het zoveel beter te doen en er blijft soms zo weinig tijd en geld over voor mijzelf’. Je hoort het stemmetje wel. Maar ja, nadat je de klant hebt uitgezwaaid heb je nog een levering staan, moet je klanten terugbellen en de volgende staat alweer in je salon. Werken AAN je bedrijf? In de waan van de dag daaraan toekomen is moeilijk.
Stel je eens voor; een persoonlijk actieplan met concrete stappen om je doelen te bereiken. Je stapt daarna je salon in en weet exact wat je deze week gaat doen om nieuwe klanten aan te trekken, structuur te krijgen, efficiënter te werken en een boost te geven aan je omzet. Zie ik daar een glimlach op je gezicht verschijnen? Samen zetten wij de eerste stap tijdens de lezing van Monique.”
Spreker: Dr. L.Schreurs-Braam, Hoofd productontwikkeling Vavin
Dr. Lavienja Schreurs-Braam heeft Gezondheidswetenschappen en Epidemiologie gestudeerd en deed promotieonderzoek naar de effecten van vitamine K. Door haar eigen probleemhuid spelen verzorgingsproducten al sinds haar pubertijd een belangrijke rol in haar leven. Keer op keer raakte ze teleurgesteld door de loze beloften van producenten. Daarom startte ze haar eigen cosmeticamerk, Vavin, waarin ze al haar wetenschappelijke kennis toepast op de ontwikkeling van huidverbeteringsproducten. In 2020 is Vavin overgenomen door GABSON B.V. uit Haarlem waarvoor Lavienja werkzaam is als hoofd productontwikkeling. Naast haar werkzaamheden voor Vavin werkt Lavienja als docent voor de Universiteit Maastricht.
“Huidverbetering begint met de juiste ingrediënten voor je huid. Lavienja Schreurs-Braam geeft een lezing over het belang van kennis over cosmetische ingrediënten. Door invloedrijke beauty-bloggers wordt de consument steeds kritischer over de werking van cosmeticaproducten. Om de juiste adviezen te kunnen geven, is het noodzakelijk dat schoonheidsspecialisten hun vakkennis up-to-date houden en wetenschappelijke feiten van fabels kunnen onderscheiden.
Tijdens deze lezing wordt ingegaan op de belangrijkste natuurlijke huidfuncties, welke cosmetische ingrediënten de huid nodig heeft en wat de basisvoorwaarden zijn waaraan een goed huidverzorgingsproduct zou moeten voldoen. Alleen met de juiste kennis kom je als huidprofessional tot een optimaal resultaat voor je cliënten.”
Spreker: Anke Slegtenhorst, directeur
Oprichter/eigenaar van vier gerenommeerde beauty instituten. Met focus op High-End beauty concepten onafhankelijk van systemen en met unieke visie op kennis en oplossingen. “”Ik committeer mijn uniek ontworpen systemen aan de allerbeste resultaten.
Doordat uren niet meer waren op te schalen en mijn agenda overvol was ben ik mijn businessplan gaan herstructureren tot een High-End verdienmodel. Ik help ondernemers (o.a. in de beautybranche) om hun businessplan zo in te richten dat zij meer gaan verdienen in minder tijd en met minder medewerkers.
Door deze kennis gaf ik mijn businessmodel vorm voor mijn Beauty Business Education bedrijf.”
Tijdens deze presentatie word je meegenomen naar een nieuw businessplan waardoor je;
• Meer winst krijgt door goed functionerende teams
• Welke strategie ervoor nodig is om jezelf vrij te maken om aan je bedrijf te werken
• Waarom niet iedereen jouw klant is en dat helemaal oke is.
• Hoe je van A (ambitie) naar R (resultaat) komt en 4 stappen daarvoor nodig zijn.
Medical Beauty theater
Spreker: Hans van Montfort, arts (R&D)
Hans van Montfort is als arts afgestudeerd in 1976. Na een jaar gewerkt te hebben in de gynaecologie en verloskunde deed hij de opleiding tot huisarts. Hij behoort tot de pioniers in de orthomoleculaire geneeskunde en het microbioom. Hij schreef vele artikelen over diverse onderwerpen en was een graag geziene spreker op vele (inter-)nationale congressen.
Toen dochter Esther leed aan haarverlies studeerde hij op de biologie van de haargroei en de mogelijkheden om haargroei te herstellen. Zijn deskundigheid hierover wordt door de media veel gevraagd. Op dit moment werkt hij aan de ontwikkeling van een middel tegen grijs haar.
Volgens een representatieve studie voelt haarverlies voor 58% van de vrouwen als een nachtmerrie. Hoewel primair haarverlies geen gevaarlijke aandoening is, legt het wel een zware claim op de psychische gezondheid en welbevinden. Dat terwijl het een toenemend probleem is en op steeds jongere leeftijd.
Haren zijn de snelst groeiende cellen in ons lichaam en groeien in een cyclus steeds weer uit dezelfde haarzakjes. Als die er niet meer zijn, bijvoorbeeld door permanent ontharen, kunnen er geen haren meer groeien. Maar waar je de haren wel wilt (terug-)hebben is het zaak te weten van de hoed en de rand en tijdig in te grijpen.
Er zijn vele vormen van haarverlies waarbij de hormonale factoren de belangrijkste oorzaak zijn. Een aantal van deze vormen is eenvoudig te onderkennen door het patroon hiervan. De behandeling kan bestaan uit geneesmiddelen, cosmetische producten met een gezondheidsclaim, medische hulpmiddelen, voedingssupplementen en haartransplantatie.
Spreker: Esther de Geus, klinisch specialist
Esther de Geus is een huidtherapeut met meer dan 20 jaar werkervaring in laser- IPL behandelingen. De afgelopen 15 jaar is ze als klinisch specialist werkzaam bij Dalton Medical, leverancier van medisch esthetische laserapparatuur. Naast het regelmatig bijwonen van (internationale) beurzen, congressen, en lezingen, houdt ze haar eigen kennis op pijl door nauw samen te werken met vooraanstaande artsen/laserspecialisten. Deze kennis deelt ze weer door andere klinische specialisten binnen Dalton en haar klanten te begeleiden met haar specialisatie, en ook door het geven van lezingen op gebied van laser en IPL aan hoge scholen, congressen, beurzen, en andere soorten bijeenkomsten.
Een jongere huid, wie wil dat nou niet? Door de toenemende vraag kan je tegenwoordig op talloze manieren behandelingen vinden met huidverjonging als doel. Tijdens deze presentatie nemen we de luisteraar graag mee in alle ins en outs van huidverjonging door middel van gefractioneerde lasertherapie. Een zeer effectieve behandeling die op verschillende diepteniveaus de huid penetreert om zo een jonger uitziende huid te krijgen. Welke indicaties kan je hier mee behandelen? Is het invasief of non-invasief? Hoe effectief is het? Wat is de downtime? Welke soorten lasers kunnen hiervoor gebruikt worden? Wat zijn de voor- en nadelen? Na het beluisteren van deze sessie zullen deze vragen en de andere vragen die je hierover hebt beantwoord worden.
Spreker: Dr. Ilan Karavani
Dr. Karavani heeft ruim 30 jaar ervaring als cosmetisch arts en wetenschappelijk onderzoeker op het gebied van nieuwe technieken met betrekking tot de cosmetische en medische wereld. Door zijn studies en onderzoeken is Dr. Karavani op de hoogte van alles wat de beautywereld betreft en deelt graag zijn visie met iedereen die actief is in deze wereld.
Het gevolg van zijn onderzoeken en studies is de ontwikkeling van een revolutionaire techniek die hij Reyu noemt. Door middel van Biofeedback kan op natuurlijke wijze het zelfgenezende vermogen van het lichaam geactiveerd worden, pijnloos en zonder downtime.
Spreker: J.N. Bennen, dermatoloog
Niek Bennen is dermatoloog bij de DC Klinieken en is docent en voorzitter van de adviesraad bij U-Consultancy. Lid van de Nederlandse Vereniging van Dermatologie en Venereologie.
Tatoeage is wereldwijd een veel voorkomende vorm van body art. Soms kunnen er allergische reacties optreden tegen de tatoeage-inkt. Dit is een reactie van het afweersysteem op het tatoeage pigment. Deze reacties kunnen zich uiten door middel van één of meer van de volgende klachten: opgezette of verheven tatoeage, hardnekkige jeuk, zwelling, keratinisatie, pijn en bij krabben een recidiverende infectie. Behandeling is vaak een uitdaging, dat en meer komt in deze boeiende lezing aan de orde.
Spreker: Diedejan ter Horst, internationaal Klinisch Trainer
Diedejan ter Horst werkt al 10 jaar als internationaal klinisch trainer voor Berg Care en Asclepion Laser Technologies. Hierbij traint hij schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en dermatologen uit de BeNeLux op medische lasersystemen, stikstof plasma en medical skincare en leid hij de International Academy voor dermatologen voor Asclepion. “De juiste kennis is nodig om onze cliënten goed te begeleiden in hun behandelingen, maar veilig werken met een goed product is voor mij erg belangrijk! Daar valt of staat onze behandeling mee en toont onze professionaliteit en dat breng ik graag over.
Sinds 26 mei 2020 is er een nieuwe regelgeving, genaamd de Medical Device Regulation (MDR). Maar wat houdt deze regelgeving nu eigenlijk in en moet jij daar als specialist ook aan voldoen? In deze presentatie geven we een duidelijk beeld over wat de MDR nu eigenlijk is en welke producten daar nu al aan moeten voldoen. Maar ook zoomen we in op wat dit dan voor jou als specialist betekent en geven wij je handvatten hoe jij, als je je gaat oriënteren op iets nieuws, kunt zorgen dat jouw aanwinst gaat voldoen. Hiermee waarborg jij kwaliteit en professionaliteit in jouw praktijk en weet je zeker dat jouw investering de juiste is geweest!
Spreker: C.M.(Carla) Uppelschoten, directeur U-Consultancy
Carla Uppelschoten is al 26 jaar directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het gebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan 15 jaar artikelen over de huid. Ondertussen houdt ze zich bezig met het management van U-Consultancy. De opleidingen dermatologie van U-Consultancy worden op verschillende locaties in Nederland, België en Curaçao gegeven.
Als schoonheidsspecialist krijg je vaak te maken met mensen die kanker hebben of het hebben gehad. Oncologische cliënten hebben vaak huidproblemen, dus is het belangrijk om voldoende dermatologische kennis te hebben om cliënten goed te kunnen informeren en om de juiste behandeling toe te passen. Hiernaast kun je massage aanbieden aan oncologische cliënten. Een massage kan een moment van ontspanning geven tijdens de ziekteperiode.
Tijdens de presentatie worden verschillende soorten huidkanker, de gevoelige huid, behandelingen en huidverzorgingsproducten en huidadvies bij cliënten met kanker behandeld. U-Consultancy biedt de specialisatie Huidverzorging en massage bij oncologische cliënten aan voor schoonheidsspecialisten. Meer informatie over deze specialisatie wordt behandeld in de presentatie.
Sustainable Beauty theater
Spreker: Reetta Järvinen, eigenaresse
Reetta Järvinen is een organic en natural beauty expert, met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Ze is geboren in Finland en is opgegroeid midden in de ongerepte natuur. Reetta heeft een achtergrond in schoonheidsverzorging en organic productontwikkeling, zij heeft jarenlang als natural beauty adviseur gewerkt. Het belang van duurzaamheid heeft ze van huis uit meegekregen – en ze neemt bewuste waarden mee in al haar acties en werk. De laatste vijf jaar leidt ze haar bedrijf Greenest Cosmetics, een bewuste beauty groothandel voor professionals en voor bedrijven die natuurlijke schoonheid omarmen.
Duurzaamheid – bijna elk bedrijf lijkt ermee bezig te zijn. Ook in de cosmeticawereld wordt duurzaamheid steeds belangrijker en het is absoluut één van de opkomende trends. Duurzame beauty wordt vaak geassocieerd met recyclebare verpakkingen, natuurlijke producten en beloftes van een betere toekomst. Dit speelt allemaal een belangrijke rol, maar het is nog maar het begin. Dit omdat duurzaamheid in de beauty industrie dieper gaat en verder en een lange termijn holistische benadering bevat.
Spreker: Karim Sattar, Profi-Stylist & Make-up Artist PRIMAVERA
Karim Sattar, opgegroeid op een biologische boerderij in het Nederrijnse gebied in Duitsland, maakt al 25 jaar deel uit van de natuurlijke en biologische cosmetica-industrie. Een diepe waardering voor de natuur en verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van
het milieu is een essentieel onderdeel van Karim’s leven.
In april 2021 kwam Karim bij PRIMAVERA als hun Global Communications Expert, natuurlijke cosmetica goeroe en groene make-up artiest. Voor Karim is uiterlijke schoonheid een weerspiegeling van innerlijke schoonheid. Daarom benadert hij schoonheid holistisch. Hij geeft producttrainingen, neemt deel aan media-evenementen en netwerkt wereldwijd, en werkt nauw samen met de verschillende productteams van PRIMAVERA om het merk naar een hoger niveau te tillen. Zijn klanten zijn onder andere Marina Abramovic, Natasha Bedingfield, Waris Dirie, Jane Fonda, Tony Garrn, Richard Gere, Annie Lennox, Andie MacDowell, Barack Obama, Joss Stone, Ursula von der Leyen en Charlene, prinses van Monaco, om er een paar te noemen. Het werk van Karim Sattar is verschenen in tal van tijdschriften, waaronder Vogue, Elle en
Harper’s Bazaar.
Wat is VEGAN, waarom VEGAN Face & Body Care.
Karim Sattar belicht de ‘greenwashing’ trend en de ware waarde van een VEGAN verzorgingsproduct.
Spreker: Drs. Jan Zwoferink, apotheker
Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 stapte hij over naar Corrective Cosmetics, producent van o.a. Webecos skincare en UNG make-up. Naast de bedrijfsleiding van Corrective Cosmetics zet hij zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.
Ons vak heeft een rijke traditie om zich beter voor te doen en te strooien met trendy termen als Natuurlijk, Vegan, Organic en dierproefvrij. Steeds vaker komen daar termen bij als gerecycled, recyclebaar, sustainable, clean beauty, etc. Maar wat stellen die gelikte marketingtermen nou werkelijk voor? Wat is echt duurzaam en wat zou je als ‘greenwashing’ kunnen bestempelen? En wat is het verschil tussen microbeads en microplastics? Aan deze en nog veel meer vragen wordt aandacht besteed tijdens de presentatie ‘duurzame cosmetica, feiten en fabels’.
Spreker: Marjanne Riemens
(Inter)nationale trends die je niet mag missen als je jouw salon profileert met een groen signatuur: van lokaal geselecteerde werkstoffen tot eco-friendly transport en eye-catching interieuritems.
Spreker: Mieke Roovers, directeur van Top Life, executive coach en auteur
Mieke Roovers is executive coach, lifestyle expert en heeft vele (top)managers, sporters en artiesten gecoacht. Ze heeft unieke concepten ontwikkeld om mensen te laten excelleren, zowel zakelijk als privé. Mieke verzorgt breintrainingen voor meer veerkracht, ontspanning en geluk. Ze gebruikt hiervoor onder andere muziek als medicijn voor het brein.
Groen ondernemen houdt wat ons betreft ook in dat je goed voor jezelf zorgt. Rustmomenten inbouwen zodat je je brein weer oplaadt en weer fris tegen dingen aankijkt die eerst een obstakel waren. Je krijgt eerst een korte breintraining en daarna 20 minuten een koptelefoon. Via een speciaal relaxing-programma komt jouw brein in de alfa-modus en heb je het idee alsof je een goede nachtrust hebt gehad.
Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator
Interview met Mardge Pascaud die groen ondernemen omarmt. Waarom, wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten? Een kijkje in de keuken!
Pedicure theater
Spreker: Joyce de Wit, eigenaar Pedicure Coaching Nederland
Joyce de Wit coacht pedicures en schoonheidsspecialisten om hun praktijk of salon te draaien op de manier die bij hun past. Na jarenlang haar eigen pedicurepraktijk te hebben gehad heeft ze zich verdiept in het ondernemen in de beautybranche. Joyce is podcastmaker en schrijft elke maand een column over ondernemen voor het vakblad VoetVak. Ze heeft haar eigen opleidingscentrum waar ze volledig online coacht. Afgelopen maand is haar online platform gestart die websites voor pedicures en schoonheidsspecialisten aanbiedt. Haar motto is ‘Van Vrouwen voor Vrouwen, samen staan we sterk’.
Joyce heeft jarenlang haar eigen pedicurepraktijk gehad en coacht nu pedicures en schoonheidsspecialisten in het overeind blijven staan in hun eigen praktijk of salon. Ze heeft de brug kunnen slaan tussen een goede vakvrouw zijn en een goede ondernemer worden. Volgens haar kan het een niet zonder het ander. Zij laat je zien waar het mis gaat, geeft je echte eyeopeners en tips waar jij mee aan de slag kunt. Een presentatie met humor en “Oh ja, dat doe ik ook-momenten”. Wil jij ook graag meer baas worden over je eigen bedrijf? Kom dan naar haar presentatie en laat je verrassen!
Naam sprekers: Jan-Willem Eleveld, MSc & Ellen van der Heiden, Medisch Pedicure
Beide sprekers zijn nauw betrokken bij de recente publicatie van nieuw wetenschappelijk onderzoek naar de veilige, effectieve en gebruiksvriendelijke behandeling van teennagelschimmels. Zowel de heer Eleveld, in de hoedanigheid als CEO en oprichter van Norman Health Products & Services (een gecertificeerd bedrijf dat medische hulpmiddelen en cosmetica produceert en vermarkt) als mevrouw Van der Heijden, in de hoedanigheid van geaccrediteerde medische pedicure hebben een uitgebreide en relevante ervaring op het gebied van de behandeling van onychomycoses.
Het is algemeen bekend dat teennagelschimmels makkelijk op te lopen zijn, maar dat het zeer moeilijk is om hiervan af te komen. Zowel de behandelende professional als ook de klant met deze conditie zijn vaak teleurgesteld in de beloftes van de vele middelen op de markt die niet nagekomen worden. Dermatofyte teennagelschimmels zijn niet met het blote oog waar te nemen, en over het algemeen zijn de meeste behandelingen uitsluitend gefocust op het bestrijden van de bekende symptomen (verkleurde en verdikte nagels met al dan niet tekenen van ontsteking). Echter recent onderzoek toont aan dat het doel niet zou moeten zijn om van de schimmel af te komen (dit is zeer onwaarschijnlijk), maar het laten teruggroeien van een gezonde nagel. Een nieuwe nagel biedt de beste kans op het onder controle brengen van deze aandoening. Echter dit is een lang proces (tot wel 18 maanden)
Spreker: Susan Brouwer, Manager Beauty en Pedicure Websites
Susan Brouwer is expert in het bouwen van beauty en pedicure websites die niet alleen mooi zijn, maar ook daadwerkelijk nieuwe klanten opleveren. Vanuit haar jarenlange ervaring als nagelstyliste en coach weet ze als geen ander wat voor belangrijk onderdeel je website is voor de uitstraling van je bedrijf. Daarmee kan je je imago maken of breken. Ze is gespecialiseerd in het formuleren van een personal brand en het ontwerpen van een bijpassende huisstijl. Een succesvolle website straalt de energie en de trots van de ondernemer uit.
Overhandig jij je visitekaartje liever niet omdat je je doodschaamt voor je eigen website? Of is jouw zoon, neef of oom nog steeds bezig met jouw website en schiet het niet op? Niet handig! Aangezien tegenwoordig iedereen eerst googled alvorens een schoonheidssalon of pedicure te kiezen. Je moet er toch niet aan denken dat je dan een verouderde of zelf geen website hebt! Waar moet nou een goede website aan voldoen? Welke kleuren kies je en wat moet je er allemaal op zetten? Dit gaan we je allemaal vertellen tijdens onze lezing tijdens deze beurs, want jouw succes begint bij de trots die je uitstraalt!
Nail Square
Tips & Tricks voor strak lakken met CND Shellac Gelpolish
Spreker: Tracy Anne Shelverton, Medical Hand Specialist & Int. Educator
Op een dag komen een groep onderzoekers samen en ze beweren dat de UV-LED lampen die wij al 30+ jaar gebruiken in de industrie huidkanker veroorzaken en er breekt een hel los. En nu?
Wie is Tracy Anne Shelverton?
• A hand healthcare specialist specialized in the anatomy and pathology of the hands and nail unit
• A teacher for Oncology Hand Care and registered OHV’r at IKNL and Kanker.nl
• Columnist for Nail Design Magazine in The Netherlands, Belgium, France and Denmark
• Co Author for Nail Knowledge
• Owner of Gorge Natural Nail Academy
• Developer of tools and nail files aimed exclusively at the natural nail
• Proud importer of Famous Names Products in the Benelux
• International Judge INJA
Hoe geef je een ontspannende manicure behandeling met de producten van CND Pro Skincare?
Wanneer gebruik je CND Plexigel Shaper en wanneer gebruik je de Builder?
Zondag 26 maart
Dag 2
Beauty Business theater
Spreker: Melina Verweel, Trainster/Brandmanager RefectoCil
Melina Verweel is mede-eigenaresse van Mikos Care BV. Sinds 2016 focust zij zich op de professionele wimper- en wenkbrauwproducten van RefectoCil. Als een echte ‘RefectoCil Browista’ informeert en demonstreert zij de professionals in Nederland en Belgie met veel plezier de verschillende behandelingen die er zijn.
Welkom in een nieuw tijdperk van wimper- en wenkbrauwstyling! Ben je klaar om een nieuwe en innovatieve manier van wimpers en wenkbrauwen verven te ontdekken? Dat kan tijdens deze presentatie. Dankzij deze techniek kun je je klant een perfect alternatief bieden voor Henna, dankzij het resultaat van 10 dagen op de huid en 6 weken op de haren. Tijdens de presentatie worden drie verschillende technieken uitgelicht.
Spreker: Marga van Erp, directeur
Marga van Erp is de medeoprichter van Total Health Academy. Hét opleidingsinstituut voor een gezonde toekomst. Marga is voetreflextherapeut, acupuncturist en stresscounselor. En is auteur van vele artikelen in bekende vakbladen. Ze is nauw betrokken bij de ontwikkelingen van alle Total Health opleidingen en workshops. Zo heeft ze ook de cursus Holistisch Beauty Masseur in samenwerking met een gespecialiseerd docenten team opgezet.
De vraag naar schoonheidsbehandelingen die gebaseerd zijn op een holistisch concept neemt enorm toe. Innerlijk welzijn en uiterlijke schoonheid. Geen Quick fix maar verbetering op lange termijn. In de lezing gaan we bespreken hoe bepaalde authentieke Chinese en moderne gezichtsmassagetechnieken de schoonheden en de uitstraling hiervan bevorderen. Hoe werken ze en wat is hun geheim? We kijken hoe je aan bepaalde tekenen op het gezicht kunt zien wat er fysiek of emotioneel aan de hand is.
De huid vertelt ons het verhaal, heeft de persoon veel gelachen, heeft iemand veel gepiekerd, drinkt iemand veel koffie en rookt iemand etc. We bespreken wat de meerwaarde van een voetmassage is en hoe dit effect heeft op zowel het fysieke, emotionele, mentale en spirituele van de mens. En hoe dit de gezondheid en daarmee de uiterlijke schoonheid bevordert.
Monique de Haas ziet het als coach haar persoonlijk missie om jou de zakelijke kant van jouw salon optimaal te laten benutten. “Met ruim 21 jaar ervaring in de beauty branche weet ik goed hoe we jouw vraagstukken transformeren tot concrete acties. Als inhoudelijke sparringpartner sta ik aan de zijde van vele beauty professionals en nemen we alle onderdelen van de salon onder de loep. Door deze nauwkeurige analyse ontstaat er een groeistrategie op maat. Samen realiseren we groei voor jou als ondernemer, versterken we het team en maken we een groot succes van jouw salon!”
“‘Ik stop zoveel tijd in de salon, maar ik heb niet volledige grip op mijn bedrijf, de concurrent lijkt het zoveel beter te doen en er blijft soms zo weinig tijd en geld over voor mijzelf’. Je hoort het stemmetje wel. Maar ja, nadat je de klant hebt uitgezwaaid heb je nog een levering staan, moet je klanten terugbellen en de volgende staat alweer in je salon. Werken AAN je bedrijf? In de waan van de dag daaraan toekomen is moeilijk.
Stel je eens voor; een persoonlijk actieplan met concrete stappen om je doelen te bereiken. Je stapt daarna je salon in en weet exact wat je deze week gaat doen om nieuwe klanten aan te trekken, structuur te krijgen, efficiënter te werken en een boost te geven aan je omzet. Zie ik daar een glimlach op je gezicht verschijnen? Samen zetten wij de eerste stap tijdens de lezing van Monique.”
Spreker: Dr. L.Schreurs-Braam, Hoofd productontwikkeling Vavin
Dr. Lavienja Schreurs-Braam heeft Gezondheidswetenschappen en Epidemiologie gestudeerd en deed promotieonderzoek naar de effecten van vitamine K. Door haar eigen probleemhuid spelen verzorgingsproducten al sinds haar pubertijd een belangrijke rol in haar leven. Keer op keer raakte ze teleurgesteld door de loze beloften van producenten. Daarom startte ze haar eigen cosmeticamerk, Vavin, waarin ze al haar wetenschappelijke kennis toepast op de ontwikkeling van huidverbeteringsproducten. In 2020 is Vavin overgenomen door GABSON B.V. uit Haarlem waarvoor Lavienja werkzaam is als hoofd productontwikkeling. Naast haar werkzaamheden voor Vavin werkt Lavienja als docent voor de Universiteit Maastricht.
“Huidverbetering begint met de juiste ingrediënten voor je huid. Lavienja Schreurs-Braam geeft een lezing over het belang van kennis over cosmetische ingrediënten. Door invloedrijke beauty-bloggers wordt de consument steeds kritischer over de werking van cosmeticaproducten. Om de juiste adviezen te kunnen geven, is het noodzakelijk dat schoonheidsspecialisten hun vakkennis up-to-date houden en wetenschappelijke feiten van fabels kunnen onderscheiden.
Tijdens deze lezing wordt ingegaan op de belangrijkste natuurlijke huidfuncties, welke cosmetische ingrediënten de huid nodig heeft en wat de basisvoorwaarden zijn waaraan een goed huidverzorgingsproduct zou moeten voldoen. Alleen met de juiste kennis kom je als huidprofessional tot een optimaal resultaat voor je cliënten.”
Spreker: Anke Slegtenhorst, directeur
Oprichter/eigenaar van vier gerenommeerde beauty instituten. Met focus op High-End beauty concepten onafhankelijk van systemen en met unieke visie op kennis en oplossingen. “”Ik committeer mijn uniek ontworpen systemen aan de allerbeste resultaten.
Doordat uren niet meer waren op te schalen en mijn agenda overvol was ben ik mijn businessplan gaan herstructureren tot een High-End verdienmodel. Ik help ondernemers (o.a. in de beautybranche) om hun businessplan zo in te richten dat zij meer gaan verdienen in minder tijd en met minder medewerkers.
Door deze kennis gaf ik mijn businessmodel vorm voor mijn Beauty Business Education bedrijf.”
Tijdens deze presentatie word je meegenomen naar een nieuw businessplan waardoor je;
• Meer winst krijgt door goed functionerende teams
• Welke strategie ervoor nodig is om jezelf vrij te maken om aan je bedrijf te werken
• Waarom niet iedereen jouw klant is en dat helemaal oke is.
• Hoe je van A (ambitie) naar R (resultaat) komt en 4 stappen daarvoor nodig zijn.
Medical Beauty theater
Spreker: Hans van Montfort, arts (R&D)
Hans van Montfort is als arts afgestudeerd in 1976. Na een jaar gewerkt te hebben in de gynaecologie en verloskunde deed hij de opleiding tot huisarts. Hij behoort tot de pioniers in de orthomoleculaire geneeskunde en het microbioom. Hij schreef vele artikelen over diverse onderwerpen en was een graag geziene spreker op vele (inter-)nationale congressen.
Toen dochter Esther leed aan haarverlies studeerde hij op de biologie van de haargroei en de mogelijkheden om haargroei te herstellen. Zijn deskundigheid hierover wordt door de media veel gevraagd. Op dit moment werkt hij aan de ontwikkeling van een middel tegen grijs haar.
Volgens een representatieve studie voelt haarverlies voor 58% van de vrouwen als een nachtmerrie. Hoewel primair haarverlies geen gevaarlijke aandoening is, legt het wel een zware claim op de psychische gezondheid en welbevinden. Dat terwijl het een toenemend probleem is en op steeds jongere leeftijd.
Haren zijn de snelst groeiende cellen in ons lichaam en groeien in een cyclus steeds weer uit dezelfde haarzakjes. Als die er niet meer zijn, bijvoorbeeld door permanent ontharen, kunnen er geen haren meer groeien. Maar waar je de haren wel wilt (terug-)hebben is het zaak te weten van de hoed en de rand en tijdig in te grijpen.
Er zijn vele vormen van haarverlies waarbij de hormonale factoren de belangrijkste oorzaak zijn. Een aantal van deze vormen is eenvoudig te onderkennen door het patroon hiervan. De behandeling kan bestaan uit geneesmiddelen, cosmetische producten met een gezondheidsclaim, medische hulpmiddelen, voedingssupplementen en haartransplantatie.
Spreker: Jacqueline Kennedy, Global Head of Business Development
Jacqueline Kennedy, Global Head of Business Development van CIDESCO International met meer dan 28 jaar ervaring in de beauty-, spa- en wellness-industrie als saloneigenaar, opvoeder en schoonheidsspecialiste. Ze heeft veel van haar tijd besteed aan het geven van lezingen aan Beauty &Spa Therapy-scholen, het onderwijzen van CIDESCO International Qualifications, German &Swiss National Beauty Therapy Qualifications, waar haar specialiteit ligt in manuele lymfedrainagecursussen van Dr. Vodder.
Veel gezondheidsexperts en plastisch chirurgen zweren bij lymfedrainagemassage na de operatie. Ontdek de verbazingwekkende voordelen van manuele gezichtslymfedrainage Massage niet alleen voor pre- en post-cosmetische chirurgie, maar ook voor acne, en voor de stimulatie van het immuunsysteem.
Spreker: J.N. Bennen, dermatoloog
Niek Bennen is dermatoloog bij de DC Klinieken en is docent en voorzitter van de adviesraad bij U-Consultancy. Lid van de Nederlandse Vereniging van Dermatologie en Venereologie.
Tatoeage is wereldwijd een veel voorkomende vorm van body art. Soms kunnen er allergische reacties optreden tegen de tatoeage-inkt. Dit is een reactie van het afweersysteem op het tatoeage pigment. Deze reacties kunnen zich uiten door middel van één of meer van de volgende klachten: opgezette of verheven tatoeage, hardnekkige jeuk, zwelling, keratinisatie, pijn en bij krabben een recidiverende infectie. Behandeling is vaak een uitdaging, dat en meer komt in deze boeiende lezing aan de orde.
Spreker: Inge Louf, founder OY Care – Entrepreneur – Pharmacist – Innovator
• Van apotheker tot ondernemer met erkenning als Belgische Innovatieproject
• Meervoudig prijswinnaar van o.a. De Bertjes Start-up van het jaar (2018) en de Belgian Beauty Award (2019)
• Eigen formules met patent en bewezen klinische studies
De productontwikkeling door Oy-apotheker Inge Louf ligt aan de fascinatie voor het huidmicrobioom en een gezonde huidflora. Voeg daar nog eens de beste ingrediënten aan toe in haar eigen ingenieuze formules. Het gevolg: knappe lifestyleproducten die in ieders badkamer horen te staan. “We kiezen heel bewust voor de combinatie van natuurlijke en hoogwaardige grondstoffen samen met uitgekiende actieve werkstoffen. Nature meets high-tech, zeg maar.
De evolutie in de kennis over het huidmicrobioom is mind-blowing. Meer dan ooit groeit het besef dat het versterken van de huidflora een stevige en actieve huid oplevert. Onderzoek toont aan dat een onevenwichtig huidmicrobioom een rol speelt bij vele huidaandoeningen. Aan de hand van onze studies – in vitro en in vivo- duiden we op de oorzaken van bv acne, eczeem, jeuk en droogheid maar ook het ontstaan van zweetgeur.
Hoe ontstaat het onevenwicht in de huidflora? Welke gevolgen heeft dit? Hoe herstel je jouw huidmicrobioom? Het sleutelwoord hier is balans. Leer het belang van de verschillen tussen pre- pro- en post-biotica en de toepassing in cosmetica. Welke vernieuwende ingrediënten kunnen de huidverzorging tot een hoger niveau tillen denk maar aan cannabidiol werking en het elimineren van senescente cellen om huidveroudering af te remmen. Apotheker Inge Louf wil je graag wegwijs maken in deze nieuwste technologieën.
Spreker: Diedejan ter Horst, internationaal Klinisch Trainer
Diedejan ter Horst werkt al 10 jaar als internationaal klinisch trainer voor Berg Care en Asclepion Laser Technologies. Hierbij traint hij schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en dermatologen uit de BeNeLux op medische lasersystemen, stikstof plasma en medical skincare en leid hij de International Academy voor dermatologen voor Asclepion. “De juiste kennis is nodig om onze cliënten goed te begeleiden in hun behandelingen, maar veilig werken met een goed product is voor mij erg belangrijk! Daar valt of staat onze behandeling mee en toont onze professionaliteit en dat breng ik graag over.
Sinds 26 mei 2020 is er een nieuwe regelgeving, genaamd de Medical Device Regulation (MDR). Maar wat houdt deze regelgeving nu eigenlijk in en moet jij daar als specialist ook aan voldoen? In deze presentatie geven we een duidelijk beeld over wat de MDR nu eigenlijk is en welke producten daar nu al aan moeten voldoen. Maar ook zoomen we in op wat dit dan voor jou als specialist betekent en geven wij je handvatten hoe jij, als je je gaat oriënteren op iets nieuws, kunt zorgen dat jouw aanwinst gaat voldoen. Hiermee waarborg jij kwaliteit en professionaliteit in jouw praktijk en weet je zeker dat jouw investering de juiste is geweest!
Spreker: C.M.(Carla) Uppelschoten, directeur U-Consultancy
Carla Uppelschoten is al 26 jaar directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het gebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan 15 jaar artikelen over de huid. Ondertussen houdt ze zich bezig met het management van U-Consultancy. De opleidingen dermatologie van U-Consultancy worden op verschillende locaties in Nederland, België en Curaçao gegeven.
Als schoonheidsspecialist krijg je vaak te maken met mensen die kanker hebben of het hebben gehad. Oncologische cliënten hebben vaak huidproblemen, dus is het belangrijk om voldoende dermatologische kennis te hebben om cliënten goed te kunnen informeren en om de juiste behandeling toe te passen. Hiernaast kun je massage aanbieden aan oncologische cliënten. Een massage kan een moment van ontspanning geven tijdens de ziekteperiode.
Tijdens de presentatie worden verschillende soorten huidkanker, de gevoelige huid, behandelingen en huidverzorgingsproducten en huidadvies bij cliënten met kanker behandeld. U-Consultancy biedt de specialisatie Huidverzorging en massage bij oncologische cliënten aan voor schoonheidsspecialisten. Meer informatie over deze specialisatie wordt behandeld in de presentatie.
Sustainable Beauty theater
Spreker: Reetta Järvinen, eigenaresse
Reetta Järvinen is een organic en natural beauty expert, met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Ze is geboren in Finland en is opgegroeid midden in de ongerepte natuur. Reetta heeft een achtergrond in schoonheidsverzorging en organic productontwikkeling, zij heeft jarenlang als natural beauty adviseur gewerkt. Het belang van duurzaamheid heeft ze van huis uit meegekregen – en ze neemt bewuste waarden mee in al haar acties en werk. De laatste vijf jaar leidt ze haar bedrijf Greenest Cosmetics, een bewuste beauty groothandel voor professionals en voor bedrijven die natuurlijke schoonheid omarmen.
Duurzaamheid – bijna elk bedrijf lijkt ermee bezig te zijn. Ook in de cosmeticawereld wordt duurzaamheid steeds belangrijker en het is absoluut één van de opkomende trends. Duurzame beauty wordt vaak geassocieerd met recyclebare verpakkingen, natuurlijke producten en beloftes van een betere toekomst. Dit speelt allemaal een belangrijke rol, maar het is nog maar het begin. Dit omdat duurzaamheid in de beauty industrie dieper gaat en verder en een lange termijn holistische benadering bevat.
Spreker: Karim Sattar, Profi-Stylist & Make-up Artist PRIMAVERA
Karim Sattar, opgegroeid op een biologische boerderij in het Nederrijnse gebied in Duitsland, maakt al 25 jaar deel uit van de natuurlijke en biologische cosmetica-industrie. Een diepe waardering voor de natuur en verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van
het milieu is een essentieel onderdeel van Karim’s leven.
In april 2021 kwam Karim bij PRIMAVERA als hun Global Communications Expert, natuurlijke cosmetica goeroe en groene make-up artiest. Voor Karim is uiterlijke schoonheid een weerspiegeling van innerlijke schoonheid. Daarom benadert hij schoonheid holistisch. Hij geeft producttrainingen, neemt deel aan media-evenementen en netwerkt wereldwijd, en werkt nauw samen met de verschillende productteams van PRIMAVERA om het merk naar een hoger niveau te tillen. Zijn klanten zijn onder andere Marina Abramovic, Natasha Bedingfield, Waris Dirie, Jane Fonda, Tony Garrn, Richard Gere, Annie Lennox, Andie MacDowell, Barack Obama, Joss Stone, Ursula von der Leyen en Charlene, prinses van Monaco, om er een paar te noemen. Het werk van Karim Sattar is verschenen in tal van tijdschriften, waaronder Vogue, Elle en
Harper’s Bazaar.
Wat is VEGAN, waarom VEGAN Face & Body Care.
Karim Sattar belicht de ‘greenwashing’ trend en de ware waarde van een VEGAN verzorgingsproduct.
Spreker: Michelle Meier Mattern
Wat is duurzaamheid? Wat weet jij over klimaatverandering en klimaatactie? Wat kun je zelf doen? Op deze vragen en maar krijg je alle antwoorden van ClimatePartner. Ook worden tools aangereikt waarmee een berekening kan worden gemaakt van jouw bedrijfs of product CO2 footprint!
Een klimaatstrategie bestaat uit vijf stappen. Het begint allemaal met het integreren van klimaatactie in je ondernemingsstrategie. Start met de bepaling van je CO2-voetafdruk om inzicht te krijgen in de CO2-uitstoot van je organisatie. Implementeer vervolgens een effectief reductieplan om je emissies te verlagen. Compenseer alle onvermijdbare emissies door middel van een gecertificeerd CO2-compensatieproject om je CO2-voetafdruk te verkleinen.
Spreker: Drs. Jan Zwoferink, apotheker
Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 stapte hij over naar Corrective Cosmetics, producent van o.a. Webecos skincare en UNG make-up. Naast de bedrijfsleiding van Corrective Cosmetics zet hij zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.
Ons vak heeft een rijke traditie om zich beter voor te doen en te strooien met trendy termen als Natuurlijk, Vegan, Organic en dierproefvrij. Steeds vaker komen daar termen bij als gerecycled, recyclebaar, sustainable, clean beauty, etc. Maar wat stellen die gelikte marketingtermen nou werkelijk voor? Wat is echt duurzaam en wat zou je als ‘greenwashing’ kunnen bestempelen? En wat is het verschil tussen microbeads en microplastics? Aan deze en nog veel meer vragen wordt aandacht besteed tijdens de presentatie ‘duurzame cosmetica, feiten en fabels’.
Spreker: Marjanne Riemens
(Inter)nationale trends die je niet mag missen als je jouw salon profileert met een groen signatuur: van lokaal geselecteerde werkstoffen tot eco-friendly transport en eye-catching interieuritems.
Spreker: Mieke Roovers, directeur van Top Life, executive coach en auteur
Mieke Roovers is executive coach, lifestyle expert en heeft vele (top)managers, sporters en artiesten gecoacht. Ze heeft unieke concepten ontwikkeld om mensen te laten excelleren, zowel zakelijk als privé. Mieke verzorgt breintrainingen voor meer veerkracht, ontspanning en geluk. Ze gebruikt hiervoor onder andere muziek als medicijn voor het brein.
Groen ondernemen houdt wat ons betreft ook in dat je goed voor jezelf zorgt. Rustmomenten inbouwen zodat je je brein weer oplaadt en weer fris tegen dingen aankijkt die eerst een obstakel waren. Je krijgt eerst een korte breintraining en daarna 20 minuten een koptelefoon. Via een speciaal relaxing-programma komt jouw brein in de alfa-modus en heb je het idee alsof je een goede nachtrust hebt gehad.
Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator
Interview met Mardge Pascaud die groen ondernemen omarmt. Waarom, wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten? Een kijkje in de keuken!
Pedicure theater
Spreker: Joyce de Wit, eigenaar Pedicure Coaching Nederland
Joyce de Wit coacht pedicures en schoonheidsspecialisten om hun praktijk of salon te draaien op de manier die bij hun past. Na jarenlang haar eigen pedicurepraktijk te hebben gehad heeft ze zich verdiept in het ondernemen in de beautybranche. Joyce is podcastmaker en schrijft elke maand een column over ondernemen voor het vakblad VoetVak. Ze heeft haar eigen opleidingscentrum waar ze volledig online coacht. Afgelopen maand is haar online platform gestart die websites voor pedicures en schoonheidsspecialisten aanbiedt. Haar motto is ‘Van Vrouwen voor Vrouwen, samen staan we sterk’.
Joyce heeft jarenlang haar eigen pedicurepraktijk gehad en coacht nu pedicures en schoonheidsspecialisten in het overeind blijven staan in hun eigen praktijk of salon. Ze heeft de brug kunnen slaan tussen een goede vakvrouw zijn en een goede ondernemer worden. Volgens haar kan het een niet zonder het ander. Zij laat je zien waar het mis gaat, geeft je echte eyeopeners en tips waar jij mee aan de slag kunt. Een presentatie met humor en “Oh ja, dat doe ik ook-momenten”. Wil jij ook graag meer baas worden over je eigen bedrijf? Kom dan naar haar presentatie en laat je verrassen!
Naam sprekers: Jan-Willem Eleveld, MSc & Ellen van der Heiden, Medisch Pedicure
Beide sprekers zijn nauw betrokken bij de recente publicatie van nieuw wetenschappelijk onderzoek naar de veilige, effectieve en gebruiksvriendelijke behandeling van teennagelschimmels. Zowel de heer Eleveld, in de hoedanigheid als CEO en oprichter van Norman Health Products & Services (een gecertificeerd bedrijf dat medische hulpmiddelen en cosmetica produceert en vermarkt) als mevrouw Van der Heijden, in de hoedanigheid van geaccrediteerde medische pedicure hebben een uitgebreide en relevante ervaring op het gebied van de behandeling van onychomycoses.
Het is algemeen bekend dat teennagelschimmels makkelijk op te lopen zijn, maar dat het zeer moeilijk is om hiervan af te komen. Zowel de behandelende professional als ook de klant met deze conditie zijn vaak teleurgesteld in de beloftes van de vele middelen op de markt die niet nagekomen worden. Dermatofyte teennagelschimmels zijn niet met het blote oog waar te nemen, en over het algemeen zijn de meeste behandelingen uitsluitend gefocust op het bestrijden van de bekende symptomen (verkleurde en verdikte nagels met al dan niet tekenen van ontsteking). Echter recent onderzoek toont aan dat het doel niet zou moeten zijn om van de schimmel af te komen (dit is zeer onwaarschijnlijk), maar het laten teruggroeien van een gezonde nagel. Een nieuwe nagel biedt de beste kans op het onder controle brengen van deze aandoening. Echter dit is een lang proces (tot wel 18 maanden)
Spreker: Susan Brouwer, Manager Beauty en Pedicure Websites
Susan Brouwer is expert in het bouwen van beauty en pedicure websites die niet alleen mooi zijn, maar ook daadwerkelijk nieuwe klanten opleveren. Vanuit haar jarenlange ervaring als nagelstyliste en coach weet ze als geen ander wat voor belangrijk onderdeel je website is voor de uitstraling van je bedrijf. Daarmee kan je je imago maken of breken. Ze is gespecialiseerd in het formuleren van een personal brand en het ontwerpen van een bijpassende huisstijl. Een succesvolle website straalt de energie en de trots van de ondernemer uit.
Overhandig jij je visitekaartje liever niet omdat je je doodschaamt voor je eigen website? Of is jouw zoon, neef of oom nog steeds bezig met jouw website en schiet het niet op? Niet handig! Aangezien tegenwoordig iedereen eerst googled alvorens een schoonheidssalon of pedicure te kiezen. Je moet er toch niet aan denken dat je dan een verouderde of zelf geen website hebt! Waar moet nou een goede website aan voldoen? Welke kleuren kies je en wat moet je er allemaal op zetten? Dit gaan we je allemaal vertellen tijdens onze lezing tijdens deze beurs, want jouw succes begint bij de trots die je uitstraalt!
Nail Square
Tips & Tricks voor strak lakken met CND Shellac Gelpolish
Spreker: Tracy Anne Shelverton, Medical Hand Specialist & Int. Educator
Op een dag komen een groep onderzoekers samen en ze beweren dat de UV-LED lampen die wij al 30+ jaar gebruiken in de industrie huidkanker veroorzaken en er breekt een hel los. En nu?
Wie is Tracy Anne Shelverton?
• A hand healthcare specialist specialized in the anatomy and pathology of the hands and nail unit
• A teacher for Oncology Hand Care and registered OHV’r at IKNL and Kanker.nl
• Columnist for Nail Design Magazine in The Netherlands, Belgium, France and Denmark
• Co Author for Nail Knowledge
• Owner of Gorge Natural Nail Academy
• Developer of tools and nail files aimed exclusively at the natural nail
• Proud importer of Famous Names Products in the Benelux
• International Judge INJA
Hoe geef je een ontspannende manicure behandeling met de producten van CND Pro Skincare?
Wanneer gebruik je CND Plexigel Shaper en wanneer gebruik je de Builder?
Maandag 27 maart
Dag 3
Beauty Business theater
Spreker: Anke Slegtenhorst, directeur
Oprichter/eigenaar van vier gerenommeerde beauty instituten. Met focus op High-End beauty concepten onafhankelijk van systemen en met unieke visie op kennis en oplossingen. “”Ik committeer mijn uniek ontworpen systemen aan de allerbeste resultaten.
Doordat uren niet meer waren op te schalen en mijn agenda overvol was ben ik mijn businessplan gaan herstructureren tot een High-End verdienmodel. Ik help ondernemers (o.a. in de beautybranche) om hun businessplan zo in te richten dat zij meer gaan verdienen in minder tijd en met minder medewerkers.
Door deze kennis gaf ik mijn businessmodel vorm voor mijn Beauty Business Education bedrijf.”
Tijdens deze presentatie word je meegenomen naar een nieuw businessplan waardoor je;
• Meer winst krijgt door goed functionerende teams
• Welke strategie ervoor nodig is om jezelf vrij te maken om aan je bedrijf te werken
• Waarom niet iedereen jouw klant is en dat helemaal oke is.
• Hoe je van A (ambitie) naar R (resultaat) komt en 4 stappen daarvoor nodig zijn.
Spreker: Dr. L.Schreurs-Braam, Hoofd productontwikkeling Vavin
Dr. Lavienja Schreurs-Braam heeft Gezondheidswetenschappen en Epidemiologie gestudeerd en deed promotieonderzoek naar de effecten van vitamine K. Door haar eigen probleemhuid spelen verzorgingsproducten al sinds haar pubertijd een belangrijke rol in haar leven. Keer op keer raakte ze teleurgesteld door de loze beloften van producenten. Daarom startte ze haar eigen cosmeticamerk, Vavin, waarin ze al haar wetenschappelijke kennis toepast op de ontwikkeling van huidverbeteringsproducten. In 2020 is Vavin overgenomen door GABSON B.V. uit Haarlem waarvoor Lavienja werkzaam is als hoofd productontwikkeling. Naast haar werkzaamheden voor Vavin werkt Lavienja als docent voor de Universiteit Maastricht.
“Huidverbetering begint met de juiste ingrediënten voor je huid. Lavienja Schreurs-Braam geeft een lezing over het belang van kennis over cosmetische ingrediënten. Door invloedrijke beauty-bloggers wordt de consument steeds kritischer over de werking van cosmeticaproducten. Om de juiste adviezen te kunnen geven, is het noodzakelijk dat schoonheidsspecialisten hun vakkennis up-to-date houden en wetenschappelijke feiten van fabels kunnen onderscheiden.
Tijdens deze lezing wordt ingegaan op de belangrijkste natuurlijke huidfuncties, welke cosmetische ingrediënten de huid nodig heeft en wat de basisvoorwaarden zijn waaraan een goed huidverzorgingsproduct zou moeten voldoen. Alleen met de juiste kennis kom je als huidprofessional tot een optimaal resultaat voor je cliënten.”
Spreker: Nico Zwart
Na tien jaar in de hulpverlening te hebben gewerkt, helpt Nico nu salons om beter gevonden te worden. Een iets andere vorm van hulpverlening, maar hij doet dit met dezelfde passie. Stel geen vragen over z’n tweeling, want dan zal z’n hele lezing over hen gaan 😉
Wil je dat je website beter gevonden wordt? Nico geeft handige tips waarmee je beter scoort in de zoekmachine. Daarnaast krijg je inzicht in hoe de bezoeker naar je website kijkt. Geen moeilijke vaktermen of technische oplossingen, maar simpele handvaten om direct zelf aan de slag te gaan met je vindbaarheid.
Monique de Haas ziet het als coach haar persoonlijk missie om jou de zakelijke kant van jouw salon optimaal te laten benutten. “Met ruim 21 jaar ervaring in de beauty branche weet ik goed hoe we jouw vraagstukken transformeren tot concrete acties. Als inhoudelijke sparringpartner sta ik aan de zijde van vele beauty professionals en nemen we alle onderdelen van de salon onder de loep. Door deze nauwkeurige analyse ontstaat er een groeistrategie op maat. Samen realiseren we groei voor jou als ondernemer, versterken we het team en maken we een groot succes van jouw salon!”
“‘Ik stop zoveel tijd in de salon, maar ik heb niet volledige grip op mijn bedrijf, de concurrent lijkt het zoveel beter te doen en er blijft soms zo weinig tijd en geld over voor mijzelf’. Je hoort het stemmetje wel. Maar ja, nadat je de klant hebt uitgezwaaid heb je nog een levering staan, moet je klanten terugbellen en de volgende staat alweer in je salon. Werken AAN je bedrijf? In de waan van de dag daaraan toekomen is moeilijk.
Stel je eens voor; een persoonlijk actieplan met concrete stappen om je doelen te bereiken. Je stapt daarna je salon in en weet exact wat je deze week gaat doen om nieuwe klanten aan te trekken, structuur te krijgen, efficiënter te werken en een boost te geven aan je omzet. Zie ik daar een glimlach op je gezicht verschijnen? Samen zetten wij de eerste stap tijdens de lezing van Monique.”
Medical Beauty theater
Spreker: Marie Maertens, Customer Service Manager
Marie Maertens is Customer Service Manager bij Nomige. Haar opleiding als Biomedische Wetenschapper vormt de juiste achtergrond om klanten te kunnen bijstaan in hun Nomige-proces. Een proces dat start met het afnemen van een DNA swab en veel verder gaat dan het ontvangen van gepersonaliseerde producten. De persoonlijke aanpak van Nomige is ook te merken in de individuele en unieke opvolging van elke klant.
Wat is de oorzaak van de huidtoestand? Hoe kun je op een objectieve manier de huid beoordelen en correcte adviezen aanbieden aan een klant? Het DNA biedt enorm veel informatie over de huid en huidveroudering. DNA is wat jouw klant uniek maakt. De toestand van de huid wordt voor 60% bepaald door je DNA en voor 40% door je levensstijl. Door het risicoprofiel van een klant in kaart te brengen, bestuderen we verschillende aspecten die invloed hebben op huidveroudering: antioxidanten-level, collageen degradatie, hydratatie en huidbarriere. Op die manier kan een volledige en correcte beoordeling gemaakt worden van wat de huid nodig heeft. Aan de hand van gepersonaliseerde producten van zowel cabinebehandelingen als thuisgebruik kun je als professional je klant uniek en persoonlijk advies geven.
Spreker: Jacqueline Kennedy, Global Head of Business Development
Jacqueline Kennedy, Global Head of Business Development van CIDESCO International met meer dan 28 jaar ervaring in de beauty-, spa- en wellness-industrie als saloneigenaar, opvoeder en schoonheidsspecialiste. Ze heeft veel van haar tijd besteed aan het geven van lezingen aan Beauty &Spa Therapy-scholen, het onderwijzen van CIDESCO International Qualifications, German &Swiss National Beauty Therapy Qualifications, waar haar specialiteit ligt in manuele lymfedrainagecursussen van Dr. Vodder.
Veel gezondheidsexperts en plastisch chirurgen zweren bij lymfedrainagemassage na de operatie. Ontdek de verbazingwekkende voordelen van manuele gezichtslymfedrainage Massage niet alleen voor pre- en post-cosmetische chirurgie, maar ook voor acne, en voor de stimulatie van het immuunsysteem.
Spreker: C.M. (Carla) Uppelschoten, directeur U-Consultancy
Carla Uppelschoten is al 26 jaar directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het gebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan 15 jaar artikelen over de huid. Ondertussen houdt ze zich bezig met het management van U-Consultancy. De opleidingen dermatologie van U-Consultancy worden op verschillende locaties in Nederland, België en Curaçao gegeven.
Waarom is kennis van dermatologie belangrijk? Als schoonheidsspecialist zie je in een vroeg stadium cliënten met huidaandoeningen. Met de snelle toename van huidkanker is het signaleren en herkennen van huidproblemen daarom extra belangrijk. Daarnaast is het met meer dermatologische kennis mogelijk om de juiste informatie en behandeling te kunnen geven aan cliënten en eventueel professioneel door te verwijzen naar artsen. Een echte meerwaarde voor de schoonheidspraktijk. Nog meer redenen nodig? Kom dan naar deze presentatie!
Spreker: Diedejan ter Horst, internationaal Klinisch Trainer
Diedejan ter Horst werkt al 10 jaar als internationaal klinisch trainer voor Berg Care en Asclepion Laser Technologies. Hierbij traint hij schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en dermatologen uit de BeNeLux op medische lasersystemen, stikstof plasma en medical skincare en leid hij de International Academy voor dermatologen voor Asclepion. “De juiste kennis is nodig om onze cliënten goed te begeleiden in hun behandelingen, maar veilig werken met een goed product is voor mij erg belangrijk! Daar valt of staat onze behandeling mee en toont onze professionaliteit en dat breng ik graag over.
Sinds 26 mei 2020 is er een nieuwe regelgeving, genaamd de Medical Device Regulation (MDR). Maar wat houdt deze regelgeving nu eigenlijk in en moet jij daar als specialist ook aan voldoen? In deze presentatie geven we een duidelijk beeld over wat de MDR nu eigenlijk is en welke producten daar nu al aan moeten voldoen. Maar ook zoomen we in op wat dit dan voor jou als specialist betekent en geven wij je handvatten hoe jij, als je je gaat oriënteren op iets nieuws, kunt zorgen dat jouw aanwinst gaat voldoen. Hiermee waarborg jij kwaliteit en professionaliteit in jouw praktijk en weet je zeker dat jouw investering de juiste is geweest!
Spreker: Esther de Geus, klinisch specialist
Esther de Geus is een huidtherapeut met meer dan 20 jaar werkervaring in laser- IPL behandelingen. De afgelopen 15 jaar is ze als klinisch specialist werkzaam bij Dalton Medical, leverancier van medisch esthetische laserapparatuur. Naast het regelmatig bijwonen van (internationale) beurzen, congressen, en lezingen, houdt ze haar eigen kennis op pijl door nauw samen te werken met vooraanstaande artsen/laserspecialisten. Deze kennis deelt ze weer door andere klinische specialisten binnen Dalton en haar klanten te begeleiden met haar specialisatie, en ook door het geven van lezingen op gebied van laser en IPL aan hoge scholen, congressen, beurzen, en andere soorten bijeenkomsten.
Een jongere huid, wie wil dat nou niet? Door de toenemende vraag kan je tegenwoordig op talloze manieren behandelingen vinden met huidverjonging als doel. Tijdens deze presentatie nemen we de luisteraar graag mee in alle ins en outs van huidverjonging door middel van gefractioneerde lasertherapie. Een zeer effectieve behandeling die op verschillende diepteniveaus de huid penetreert om zo een jonger uitziende huid te krijgen. Welke indicaties kan je hier mee behandelen? Is het invasief of non-invasief? Hoe effectief is het? Wat is de downtime? Welke soorten lasers kunnen hiervoor gebruikt worden? Wat zijn de voor- en nadelen? Na het beluisteren van deze sessie zullen deze vragen en de andere vragen die je hierover hebt beantwoord worden.
Sustainable Beauty theater
Spreker: Karim Sattar, Profi-Stylist & Make-up Artist PRIMAVERA
Karim Sattar, opgegroeid op een biologische boerderij in het Nederrijnse gebied in Duitsland, maakt al 25 jaar deel uit van de natuurlijke en biologische cosmetica-industrie. Een diepe waardering voor de natuur en verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van
het milieu is een essentieel onderdeel van Karim’s leven.
In april 2021 kwam Karim bij PRIMAVERA als hun Global Communications Expert, natuurlijke cosmetica goeroe en groene make-up artiest. Voor Karim is uiterlijke schoonheid een weerspiegeling van innerlijke schoonheid. Daarom benadert hij schoonheid holistisch. Hij geeft producttrainingen, neemt deel aan media-evenementen en netwerkt wereldwijd, en werkt nauw samen met de verschillende productteams van PRIMAVERA om het merk naar een hoger niveau te tillen. Zijn klanten zijn onder andere Marina Abramovic, Natasha Bedingfield, Waris Dirie, Jane Fonda, Tony Garrn, Richard Gere, Annie Lennox, Andie MacDowell, Barack Obama, Joss Stone, Ursula von der Leyen en Charlene, prinses van Monaco, om er een paar te noemen. Het werk van Karim Sattar is verschenen in tal van tijdschriften, waaronder Vogue, Elle en
Harper’s Bazaar.
Wat is VEGAN, waarom VEGAN Face & Body Care.
Karim Sattar belicht de ‘greenwashing’ trend en de ware waarde van een VEGAN verzorgingsproduct.
Spreker: Drs. Jan Zwoferink, apotheker
Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 stapte hij over naar Corrective Cosmetics, producent van o.a. Webecos skincare en UNG make-up. Naast de bedrijfsleiding van Corrective Cosmetics zet hij zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.
Ons vak heeft een rijke traditie om zich beter voor te doen en te strooien met trendy termen als Natuurlijk, Vegan, Organic en dierproefvrij. Steeds vaker komen daar termen bij als gerecycled, recyclebaar, sustainable, clean beauty, etc. Maar wat stellen die gelikte marketingtermen nou werkelijk voor? Wat is echt duurzaam en wat zou je als ‘greenwashing’ kunnen bestempelen? En wat is het verschil tussen microbeads en microplastics? Aan deze en nog veel meer vragen wordt aandacht besteed tijdens de presentatie ‘duurzame cosmetica, feiten en fabels’.
Spreker: Michelle Meier Mattern
Wat is duurzaamheid? Wat weet jij over klimaatverandering en klimaatactie? Wat kun je zelf doen? Op deze vragen en maar krijg je alle antwoorden van ClimatePartner. Ook worden tools aangereikt waarmee een berekening kan worden gemaakt van jouw bedrijfs of product CO2 footprint!
Een klimaatstrategie bestaat uit vijf stappen. Het begint allemaal met het integreren van klimaatactie in je ondernemingsstrategie. Start met de bepaling van je CO2-voetafdruk om inzicht te krijgen in de CO2-uitstoot van je organisatie. Implementeer vervolgens een effectief reductieplan om je emissies te verlagen. Compenseer alle onvermijdbare emissies door middel van een gecertificeerd CO2-compensatieproject om je CO2-voetafdruk te verkleinen.
Spreker: Ine Peters, eigenaar salon Natuurlijk Mooi & winnaar Beauty Award 2022
Een boeiend interview met Ine Peters: waarom is zij begonnen met een groene salon? Welke twijfels of overwegingen had ze om te beginnen? Welke stappen nam ze en hoe reageerden haar klanten? Verder vertelt ze over haar eigen unieke concept: huidverbetering en huidverjonging op een natuurlijke, gezonde en duurzame manier. Alternatief bieden voor vrouwen die geen botox of fillers willen maar er wel zolang mogelijk goed en jong uit willen blijven zien. En als winnaar van de Beauty Award 2022 vertelt ze haar motivatie om mee te doen destijds! “Dromen komen uit.”
Spreker: Mieke Roovers, directeur van Top Life, executive coach en auteur
Mieke Roovers is executive coach, lifestyle expert en heeft vele (top)managers, sporters en artiesten gecoacht. Ze heeft unieke concepten ontwikkeld om mensen te laten excelleren, zowel zakelijk als privé. Mieke verzorgt breintrainingen voor meer veerkracht, ontspanning en geluk. Ze gebruikt hiervoor onder andere muziek als medicijn voor het brein.
Groen ondernemen houdt wat ons betreft ook in dat je goed voor jezelf zorgt. Rustmomenten inbouwen zodat je je brein weer oplaadt en weer fris tegen dingen aankijkt die eerst een obstakel waren. Je krijgt eerst een korte breintraining en daarna 20 minuten een koptelefoon. Via een speciaal relaxing-programma komt jouw brein in de alfa-modus en heb je het idee alsof je een goede nachtrust hebt gehad.
Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator
Interview met Mardge Pascaud die groen ondernemen omarmt. Waarom, wat zijn de valkuilen en waar moet je op letten? Een kijkje in de keuken!
Spreker: Reetta Järvinen, eigenaresse
Reetta Järvinen is een organic en natural beauty expert, met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Ze is geboren in Finland en is opgegroeid midden in de ongerepte natuur. Reetta heeft een achtergrond in schoonheidsverzorging en organic productontwikkeling, zij heeft jarenlang als natural beauty adviseur gewerkt. Het belang van duurzaamheid heeft ze van huis uit meegekregen – en ze neemt bewuste waarden mee in al haar acties en werk. De laatste vijf jaar leidt ze haar bedrijf Greenest Cosmetics, een bewuste beauty groothandel voor professionals en voor bedrijven die natuurlijke schoonheid omarmen.
Duurzaamheid – bijna elk bedrijf lijkt ermee bezig te zijn. Ook in de cosmeticawereld wordt duurzaamheid steeds belangrijker en het is absoluut één van de opkomende trends. Duurzame beauty wordt vaak geassocieerd met recyclebare verpakkingen, natuurlijke producten en beloftes van een betere toekomst. Dit speelt allemaal een belangrijke rol, maar het is nog maar het begin. Dit omdat duurzaamheid in de beauty industrie dieper gaat en verder en een lange termijn holistische benadering bevat.
Pedicure theater
Spreker: Joyce de Wit, eigenaar Pedicure Coaching Nederland
Joyce de Wit coacht pedicures en schoonheidsspecialisten om hun praktijk of salon te draaien op de manier die bij hun past. Na jarenlang haar eigen pedicurepraktijk te hebben gehad heeft ze zich verdiept in het ondernemen in de beautybranche. Joyce is podcastmaker en schrijft elke maand een column over ondernemen voor het vakblad VoetVak. Ze heeft haar eigen opleidingscentrum waar ze volledig online coacht. Afgelopen maand is haar online platform gestart die websites voor pedicures en schoonheidsspecialisten aanbiedt. Haar motto is ‘Van Vrouwen voor Vrouwen, samen staan we sterk’.
Joyce heeft jarenlang haar eigen pedicurepraktijk gehad en coacht nu pedicures en schoonheidsspecialisten in het overeind blijven staan in hun eigen praktijk of salon. Ze heeft de brug kunnen slaan tussen een goede vakvrouw zijn en een goede ondernemer worden. Volgens haar kan het een niet zonder het ander. Zij laat je zien waar het mis gaat, geeft je echte eyeopeners en tips waar jij mee aan de slag kunt. Een presentatie met humor en “Oh ja, dat doe ik ook-momenten”. Wil jij ook graag meer baas worden over je eigen bedrijf? Kom dan naar haar presentatie en laat je verrassen!
Spreker: Dr. A.J. Oosting, dermatoloog
Bert Oosting is Dermatoloog en bioloog, werkzaam in het Spaarne Gasthuis te Hoofddorp en is docent en lid van adviesraad bij U-Consultancy. Hij heeft diverse artikelen gepubliceerd samen met Carla Uppelschoten. Lid van American Academy of Dermatology.
Een voetschimmel is een schimmelinfectie van de huid van de voet. Voetzorgverleners worden dagelijks geconfronteerd met schimmelinfecties bij hun cliënten. Tijdige en doeltreffende behandeling daarvan kan ernstige complicaties, die vooral optreden bij cliënten met diabetes mellitus, voorkomen en zelfs levensreddend zijn. De informatie die hier wordt gepresenteerd gaat over het signaleren van schimmelinfecties en verdachte afwijkingen in een vroeg stadium en de behandelmogelijkheden.
Naam sprekers: Jan-Willem Eleveld, MSc & Ellen van der Heiden, Medisch Pedicure
Beide sprekers zijn nauw betrokken bij de recente publicatie van nieuw wetenschappelijk onderzoek naar de veilige, effectieve en gebruiksvriendelijke behandeling van teennagelschimmels. Zowel de heer Eleveld, in de hoedanigheid als CEO en oprichter van Norman Health Products & Services (een gecertificeerd bedrijf dat medische hulpmiddelen en cosmetica produceert en vermarkt) als mevrouw Van der Heijden, in de hoedanigheid van geaccrediteerde medische pedicure hebben een uitgebreide en relevante ervaring op het gebied van de behandeling van onychomycoses.
Het is algemeen bekend dat teennagelschimmels makkelijk op te lopen zijn, maar dat het zeer moeilijk is om hiervan af te komen. Zowel de behandelende professional als ook de klant met deze conditie zijn vaak teleurgesteld in de beloftes van de vele middelen op de markt die niet nagekomen worden. Dermatofyte teennagelschimmels zijn niet met het blote oog waar te nemen, en over het algemeen zijn de meeste behandelingen uitsluitend gefocust op het bestrijden van de bekende symptomen (verkleurde en verdikte nagels met al dan niet tekenen van ontsteking). Echter recent onderzoek toont aan dat het doel niet zou moeten zijn om van de schimmel af te komen (dit is zeer onwaarschijnlijk), maar het laten teruggroeien van een gezonde nagel. Een nieuwe nagel biedt de beste kans op het onder controle brengen van deze aandoening. Echter dit is een lang proces (tot wel 18 maanden)
Spreker: Susan Brouwer, Manager Beauty en Pedicure Websites
Susan Brouwer is expert in het bouwen van beauty en pedicure websites die niet alleen mooi zijn, maar ook daadwerkelijk nieuwe klanten opleveren. Vanuit haar jarenlange ervaring als nagelstyliste en coach weet ze als geen ander wat voor belangrijk onderdeel je website is voor de uitstraling van je bedrijf. Daarmee kan je je imago maken of breken. Ze is gespecialiseerd in het formuleren van een personal brand en het ontwerpen van een bijpassende huisstijl. Een succesvolle website straalt de energie en de trots van de ondernemer uit.
Overhandig jij je visitekaartje liever niet omdat je je doodschaamt voor je eigen website? Of is jouw zoon, neef of oom nog steeds bezig met jouw website en schiet het niet op? Niet handig! Aangezien tegenwoordig iedereen eerst googled alvorens een schoonheidssalon of pedicure te kiezen. Je moet er toch niet aan denken dat je dan een verouderde of zelf geen website hebt! Waar moet nou een goede website aan voldoen? Welke kleuren kies je en wat moet je er allemaal op zetten? Dit gaan we je allemaal vertellen tijdens onze lezing tijdens deze beurs, want jouw succes begint bij de trots die je uitstraalt!
Spreker: Nathalie Klopman, adviseur PR & Marketing
Nathalie Klopman is Adviseur PR en Marketing bij ProVoet. En vanuit haar functie verantwoordelijk voor de merkbekendheid van ProVoet in de breedste zin van het woord en het vergroten van het voetbewustzijn bij de consument.
Pedicure heeft de toekomst. Deze lezing is interessant voor iedereen die meer wil weten over de branche en de voordelen van het ProVoet lidmaatschap.
Nail Square
Spreker: Tracy Anne Shelverton, Medical Hand Specialist & Int. Educator
Op een dag komen een groep onderzoekers samen en ze beweren dat de UV-LED lampen die wij al 30+ jaar gebruiken in de industrie huidkanker veroorzaken en er breekt een hel los. En nu?
Wie is Tracy Anne Shelverton?
• A hand healthcare specialist specialized in the anatomy and pathology of the hands and nail unit
• A teacher for Oncology Hand Care and registered OHV’r at IKNL and Kanker.nl
• Columnist for Nail Design Magazine in The Netherlands, Belgium, France and Denmark
• Co Author for Nail Knowledge
• Owner of Gorge Natural Nail Academy
• Developer of tools and nail files aimed exclusively at the natural nail
• Proud importer of Famous Names Products in the Benelux
• International Judge INJA