Programma Beauty Trade Special 2023

Programma theaters

Laat je bijpraten en inspireren door gedreven experts op je vakgebied in de hotspots voor kennis en inspiratie!

Het is aftellen geblazen, want op 25, 26 & 27 maart 2023 barst Beauty Trade Special los in Jaarbeurs Utrecht. Eén van de highlights op het vakevenement voor beauty professionals zijn de populaire kennistheaters. Met je toegangsticket voor de beurs kun je er drie dagen lang allerlei boeiende lezingen, workshops en presentaties volgen van experts uit de business. Zo ben je in één keer helemaal bij op jouw vakgebied.

Voor ieder wat wils

Van informatieve input over de nieuwste producten en technieken tot tips en adviezen voor een succesvolle bedrijfsvoering: alles komt voorbij in de drie kennistheaters op Beauty Trade Special. Er is een speciaal Beauty & Business theater waar je je ondernemers- en bedrijfsvoering skills bijspijkert (mét een speciaal startersplein), een Medical Beauty-theater waar exposanten en toonaangevende sprekers boeiende lezingen geven over medische en/of esthetische schoonheidsbehandelingen, producten en apparatuur. En een kennistheater gewijd aan Sustainable Beauty, waar je volledig wordt bijgepraat op het gebied van duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Denk aan groene cosmetica of salon, duurzame verpakkingen of marketing.

Dit wil je niet missen!

Alle lezingen, workshops en demonstraties in de theaters zijn vrij toegankelijk en duren een halfuur tot een uur. Reserveren is niet nodig, maar zorg dat je op tijd bent: vol is vol! Let op: het lezingenaanbod wordt dagelijks bijgewerkt, dus kijk regelmatig of er nog nieuwe lezingen zijn bijgekomen. Dan weet je zeker dat je niets zult missen.

Zaterdag 25 maart

Dag 1

Ondernemerstheater powered by BeautySpot

Spreker: Monique de Haas, Business coach My Boost / Auteur Esthé magazine

Monique de Haas is de oprichter van MY BOOST.
In 19 jaar tijd heeft zij veel kennis en ervaring opgedaan in diverse functies binnen de beauty branche. Met deze expertise heeft zij MY BOOST opgericht en vervult zij een persoonlijke missie door dit te delen met andere beauty professionals.
Als allround business support ondersteunt, coacht en ontzorgt zij de schoonheidsspecialiste. Zij heeft al vele salons geholpen bij het versterken van de bedrijfsstrategie, het optimaliseren van het teammanagement voor een echt powerteam en heeft diverse branding-, marketing- en contentplannen gecreëerd waarmee de beleving van de salon online goed tot haar recht komt.

Ben jij die drukke beauty professional met een prachtige salon, maar ben jij op zoek naar meer grip op jouw bedrijf? Ontdek dan hoe jij echt inzicht kunt krijgen in jouw onderneming.
We leven in een tijdperk waar alles digitaal wordt vastgelegd. Zo ook in jouw salon en dit noemen we bedrijfsdata. Monique neemt je mee in de wereld van bedrijfsdata en laat jou ontdekken hoe jij de data van jouw salon kunt gebruiken. Leer jouw bedrijf echt goed kennen, ontdek waar jouw kansen precies liggen en laat jouw salon groeien. Het is een ware eyeopener!

Spreker: Corné ter Maten, Salonmarketeer Netbeauty

De meeste beautyprofessionals zijn ooit voor zichzelf begonnen omdat het hun passie is om klanten te behandelen. Daarbij zijn ze het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt aan andere zaken, zoals marketing. Toch is (online) marketing noodzakelijk om cliënten aan te trekken. Maar waar begin je? En wat zijn de mogelijkheden tegenwoordig? In een ruim halfuur geeft salonmarketeer Corné Ter Maten je een spoedcursus online marketing voor beautyprofessionals. Tijdens deze lezing ontdek je waar het bij veel instituten in de basis al fout gaat, welke vormen van online marketing er zijn, en hoe je deze samen inzet om je instituut op de kaart te zetten.

Corné Ter Maten is de oprichter van Netbeauty, hét online marketingbureau voor de beautybranche. TCA peelings, microdermabrasie, sugaring: Jouw lokale marketeer heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat het inhoudt. Corné wel. Met zijn bedrijf Netbeauty helpt hij ondernemers in de beautybranche om online beter zichtbaar te zijn en meer klanten aan te trekken. Naast instituten, werkt Netbeauty ook voor leveranciers, brancheverenigingen en opleidingen. Allemaal in de beautybranche.

Spreker: Johanna Nauta, Businesscoach

Johanna Nauta is ruim 25 jaar werkzaam in de beautybranche (schoonheidsspecialist, pedicure, masseur, docent uiterlijke verzorging, accountmanager en trainer voor cosmeticamerken en nutricosmetics). Wat ze in al haar functies het allerliefste deed, was echt contact maken met mensen, hun beweegredenen te ontdekken en hen te motiveren en inspireren. De afgelopen jaren heeft ze zich gespecialiseerd in zakelijke en persoonlijke coaching voor de beautybranche. Haar kracht is dat ze veel praktijkgerichte kennis heeft en daarnaast goed kan luisteren. Eerlijk en oprecht advies en feedback geven. Ingewikkelde zaken op een makkelijke en logische wijze uitleggen. Niet interessant zijn, maar geïnteresseerd.

Waar sta jij met je salon?
Ben je hier doelbewust terechtgekomen? Of is het eigenlijk min of meer zo gelopen?

Hoe bepaal je jouw eigen, unieke koers?
Als je erin slaagt om jouw persoonlijke waarden te vertalen naar een concreet salonconcept, dan ben je authentiek en krijg je een bedrijf waar  ‘alles klopt’! Je trekt de klanten aan die zich hierdoor aangetrokken voelen. Enthousiaste en loyale klanten, die graag jouw adviezen opvolgen en hun vrienden en familieleden naar je doorsturen.

Jij bent de drijvende kracht achter jouw salon, jij bent jouw ‘merk’.

Spreker: Ilona Jahn, Sales manager Cosmetic Gallery NL

Ilona heeft reeds 35 jaar ervaring in de schoonheidsbranche. Voordat ze salesmanager werd bij Cosmetic Gallery BV, was ze korte tijd apothekersassistente. Ze koos echter voor de opleiding schoonheidsspecialist en voor een eigen salon in Hamburg waar zij met DR.GRANDEL werkte. Na enige jaren startte zij enkele dagen in de week in het buitendienstteam van DR.GRANDEL en na wederom een aantal jaren werd dit de functie van verkoopleider Duitsland. Nu is ze salesmanager voor zowel Nederland als Duitsland.

‘Winkelen’ voor nieuwe huidverzorgingsproducten kan voor iedereen moeilijk zijn, vooral als je een gediplomeerd schoonheidsspecialiste bent en op zoek bent naar producten om in je eigen bedrijf voor de behandelingen te gebruiken en te verkopen. Je wilt er zeker van zijn dat je jouw klanten huidverzorgingsproducten aanbiedt die aansluiten bij hun behoeften. Tevens moet je ervoor zorgen dat het merk waarmee je samenwerkt van hoge kwaliteit en effectief genoeg is om aan die behoeften van klanten te voldoen. En het is ook heel belangrijk dat het merk ‘past’. De producten die je gebruikt en aanbeveelt, zijn een weerspiegeling van je bedrijf en de kwaliteit van de service die je levert.

Spreker: Liesbeth Engelchor-van Otterlo, Salesmanager, Sweet Rumour Amsterdam

»Als ik mensen enthousiast kan maken is mijn dag goed!«
Liesbeth Engelchor-van Otterlo is de sales specialist van Sweet Rumour Amsterdam. Als ervaren trainer voor parfumerieën, drogisterijen en apotheken is Liesbeth een absolute expert in het werken met nieuwe resellers om The Daily Nectar tot een succesverhaal te maken.
Na een aantal jaren als filiaalmanager van een drogisterijketen te hebben gewerkt, zette Liesbeth Engelchor-van Otterlo haar carrière bijna 30 jaar voort bij een grote internationale apotheek keten in Nederland, België en Ierland. Het managen van vele apotheken, drogisterij/parfumerie afdelingen en het begeleiden en opleiden van personeel gaf haar veel plezier. In 2020 is Liesbeth vol enthousiasme het team van Sweet Rumour komen versterken.

Schoonheidssupplementen zijn een van de grootste trends in de schoonheidsindustrie. Maar werken ze echt of is het gewoon een hype?

Voor een gezonde, jeugdige huid vertrouwen steeds meer mensen op voedingssupplementen met specifieke huidvriendelijke voedingsstoffen, zoals collageen of antioxidanten. En terecht! Want een goede innerlijke verzorging is net zo belangrijk als een goede uiterlijke verzorging. Bent u benieuwd welke supplementen belangrijk zijn voor de gezondheid van de huid en wat de voordelen zijn van de verkoop van supplementen voor schoonheidssalons en huidverzorgingswinkels?

Proeverij: tijdens de lezing serveren we proeverijen van heerlijke Beauty cocktails met The Daily Nectar, Nederlands nieuwste en lekkerste beautysupplement.

Spreker: Stephanie Litjens, eigenaar SOAP Treatment Stores

Stephanie Litjens is, samen met haar zus Esther Meijer, oprichter en eigenaar van de 3 merken die de salon- en kliniekwereld de afgelopen jaren flink heeft veranderd. SOAP Treatment Store staat sterk met 8 succesvolle stores waar zo’n 150 specialisten dagelijks klanten ontvangen voor facials, manicure, pedicure, waxing en brows. Met Doctors at SOAP hebben zij in 2013 de no trace face®-techniek gelanceerd waarmee inmiddels 17 artsen en 8 huidtherapeuten, middels botox, fillers en de meest innovatie technieken, prachtige resultaten behalen. In 2020 lanceerden zij Prescription, waarmee zij, met een dedicated team, alle salons (wereldwijd) bedienen met de beste treatments, hoog gedoseerde werkstoffen, op maat gemaakte trainingen, zeer gunstige inkoopprijzen en bijpassend business support.

Een succesvolle salon is winstgevend, heeft heel veel blije klanten, volle agenda’s, goede (online) marketing, de beste producten, blijft vakinhoudelijk ontwikkelen, is continue op zoek naar optimalisatie en staat open voor noviteiten. En wat is ‘het geheim’ wat dit alles met elkaar verbindt? Dat is de extra service die je biedt aan je klanten waarbij je je gastvrijheid en clients-first gedachte handen en voeten geeft. In deze presentatie vertelt Stephanie Litjens hoe zij de afgelopen 15 jaar tot bepaalde inzichten is gekomen. Hoe kun je deze service verbeteren, waar moet je op letten, wat vinden klanten fijn en wat juist niet, hoe train je je team om dit te blijven uitdragen?

Kennistheater exposantensessies

Spreker: Charlotte Somers, Business- en marketingcoach voor salons, nXt level salon

Charlotte Somers is dé business- & marketingcoach voor salons.
Door haar ondernemers- en marketingkennis te combineren met haar praktijkervaring in de salon weet ze precies wat nodig is. Zo helpt ze bedrijven hun nXt level te bereiken!

Charlotte Somers, business- en marketingcoach, geeft tijdens haar presentatie aan hoe je meer winst en voldoening in minder uren behaalt in jouw salon. Een uniek salonconcept dus! Ben jij een ambitieuze beautyondernemer en wil jij weten welke groeimogelijkheden bij jou passen? Kom dan naar deze presentatie.
Tijdens deze lezing hoor je van Charlotte hoe een uniek salonconcept zorgt voor meer winst en meer voldoening in minder uren.

Deze presentatie is powered by House of African Beauty

Spreker: David Mosmuller, DOCTORS at SOAP medisch directeur/eigenaar en cosmetisch arts KNMG

Dr. David Mosmuller studeerde geneeskunde aan de Universiteit van Maastricht en promoveerde daarna op de afdeling plastische chirurgie van het VUmc te Amsterdam op zijn onderzoek naar de cosmetische resultaten van schisis reconstructies. Hij heeft meerdere publicaties in diverse medische vakbladen op zijn naam staan. Verder deed hij als arts ruime ervaring op binnen de plastische chirurgie, algemene chirurgie en geneeskunde. Sinds 2013 is hij werkzaam als arts bij Doctors At Soap en werkt hij volgens het ‘No Trace Face’ principe.

Dr. David Mosmuller is gespecialiseerd in behandelingen met botulinetoxine, fillers, algehele huidverbetering en verjonging door middel van lasers, Tixel en Plexr. Kwaliteit en een mooi en natuurlijk resultaat staan bij hem voorop. Door het bezoeken van congressen en het volgen van workshops blijft hij constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de cosmetische geneeskunde. Dr. David Mosmuller is naast zijn werkzaamheden als Medisch directeur en arts bij Doctors at Soap werkzaam als arts-onderzoeker op de afdeling plastische chirurgie in het VUmc.

Botox en fillers zijn inmiddels algemeen geaccepteerde behandelingen. De taboe is er af. Op steeds meer plekken zijn cosmetisch artsen actief. Zowel in grote en kleinere klinieken als in huidinstituten en beauty salons. Wat voor soort behandelingen worden er gegeven met botox & fillers? Welke resultaten kunnen worden bereikt? Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn de gevaren? Hoe zijn de behandelingen in de afgelopen jaren ontwikkeld tot steeds veiligere behandelingen. En waar moet je op letten als je zelf overweegt dit aan te gaan bieden in je salon? Dr. David Mosmuller is een van de beste en meest gevraagde cosmetisch artsen in Nederland en beantwoordt op een heldere manier al deze vragen.

Spreker: Jan Zwoferink, CEO Corrective Cosmetics 

Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 startte hij Corrective Cosmetics, waaronder Webecos valt. Naast de bedrijfsleiding van Webecos zet Jan zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer als bestuurslid en voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.

Welke ingrediënten zitten er in een cosmetische product en waarom? Hoe herken ik dat aan de declaratie op de verpakking? Kan je de kwaliteit van een werkstof bepalen aan de hand van de INCI declaratie? Wat is eigenlijk dierproefvrij? Op deze en veel meer vragen krijg je antwoord bij deze lezing.

Spreker: Sacha Sommers, senior huidtherapeut

Sacha Sommers is werkzaam als senior huidtherapeut bij Doctors at SOAP in Eindhoven. Daarnaast houdt zij zich dagelijks bezig met de kwaliteit, de ontwikkeling en innovatie van alle huid therapeutische behandelingen binnen Doctors at SOAP en stuurt zij een team van 8 huidtherapeuten aan. Sacha is uitzonderlijk gespecialiseerd in het combineren van hoog gedoseerde ingrediënten met laser facials, microneedling en andere technieken. Sacha heeft een indrukwekkende track-record aan prachtige resultaten, middels voor- en nafoto’s.

Huidtherapeuten werken met lasers, apparatuur en het liefst met zo puur mogelijk en zo hoog mogelijk gedoseerde actieve ingrediënten om elk huidprobleem te kunnen behandelen. Het werken met actieve ingrediënten is een blijvende trend in de gehele schoonheidsbranche. Voor huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten en ook voor consumenten. One-size-fits-all producten zijn verleden tijd. Spijker je kennis bij wat de best werkende actieve ingrediënten zijn, welke huidproblemen ze aanpakken, hoe ze preventief kunnen werken en hoe je ze op maat kunt samenstellen voor elke cliënt.

Spreker: Claudia Bryson, Cosmetic Creator at UNG Cosmetics

Claudia Bryson is schoonheidsspecialist, visagist en docent. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in productontwikkeling en marketing van professionele make-up merken. Op dit moment is ze de drijvende kracht achter het Nederlandse make-up merk UNG.

Omdat de huid, de kleur van iemands ogen en haarkleur ook iemands schoonheid bepalen is het belangrijk om te weten welke kleuren bij je passen. Kleurenleer is de basis voor iedereen die werkzaam is met kleur en visagie! Wat is kleurenleer en waarom is het zo belangrijk voor u als professional. Hoe adviseer je en pas je de juiste kleuren toe bij jouw klanten. Iedere klant is uniek, leer hoe je jouw klant kunt helpen de juiste kleuren te kiezen die haar persoonlijkheid versterken.

Spreker: Suzanne Smal, commercieel manager

Expert in natuurcosmetica. Huidspecialist en importeur & distributeur van INIKA Organic. Zuiver. Natuurlijk. Flawless. INIKA Organic.
Het enige 100% authentieke, natuurlijke cosmetica merk uit Australië. Geen valse beloften. Simpel gezegd: wij zijn méér dan schoon. 100% plastic neutraal – 100% pure cosmetica zonder giftige chemicaliën. Uiterst pure biologische ingrediënten die de natuurlijke uitstraling versterken.

Dat is de missie van INIKA.
Koploper in de wereld van natuurlijke producten. Inmiddels met fysieke aanwezigheid in 69 landen. Trots op het creëren van biologische en natuurlijke producten die effectief zijn zonder concessies te plegen voor mens, dier en milieu.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Microplastics zijn plastic deeltjes. Maar liefst kleiner dan vijf millimeter en bestaan uit polymeren en chemische additieven die helaas voor de meeste consumenten onherkenbaar staan vermeld op de verpakkingen. Terwijl 77% van de consumenten vindt dat het verstoppen van ingrediënten het vertrouwen van in een cosmetica merk schaadt.

Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator

Trends en innovaties in de beautywereld hebben allerlei raakvlakken met DNA. Wat is DNA precies en wat zegt het over jouw persoonlijke beautysleutel?

Mardge Pascaud neemt je mee in de wereld van de ‘beauty genen’.

Skin Theater powered by U-Consultancy

Spreker: P. Monteiro, voorzitter Vitiligo.nl

Paul Monteiro is sinds 2008 voorzitter van de patiënten/belangenorganisatie Vitiligo.nl. In het verleden is hij actief geweest als eigenaar/directeur van (zorg)ondernemingen en als lid RvA diverse initiatieven in de zorgsector. Paul Monteiro is mede- oprichter/ bestuurder van een stichting die zich in Suriname bezighoudt met de opvang en ondersteuning van HIV/AIDS geïnfecteerde kinderen.

Vitiligo is een huidziekte waarbij pigment verloren gaat. De huid ontkleurt waardoor er witte vlekken op de huid te zien zijn. Het is een onschuldige ziekte met nagenoeg geen lichamelijke last, wel kan het cosmetische aspect van de ziekte (de zichtbaarheid van de witte vlekken) een ernstige impact hebben op de kwaliteit van leven voor de patiënt. Deze presentatie gaat over het ontstaan van de ziekte vitiligo, de klachten en de behandeling ervan. Ook de laatste wetenschappelijke onderzoeken komen aan bod.

Spreker: Studenten U-Consultancy

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

Waarom is kennis van dermatologie belangrijk? Als schoonheidsspecialist ziet u in een vroeg stadia cliënten met huidaandoeningen. Met de snelle toename van huidkanker is het signaleren en herkennen van huidproblemen daarom extra belangrijk. Daarnaast is het met meer dermatologische kennis mogelijk om de juiste informatie te kunnen geven aan uw cliënten en eventueel professioneel door te verwijzen naar artsen. Een echte meerwaarde voor de schoonheidspraktijk. Nog meer redenen nodig? Kom dan naar deze presentatie!

Spreker: Dr. A.J. Oosting, dermatoloog

Dermatoloog Bert Oosting studeerde geneeskunde aan het UMC in Groningen. In 1995 behaalde hij zijn artsendiploma en is in 2002 gepromoveerd. In 2004 ronde hij zijn specialisatie dermatologie in het Universitair Medisch Centrum Utrecht af. Op 1 januari 2006 is hij in het Spaarne Gasthuis komen werken bij de maatschap dermatologie. Oosting is daarnaast ook actief in de raad van advies bij U-Consultancy.

Een goede gezondheid staat tijdens deze presentatie centraal. Met primaire behandeling en preventie worden huidziekten voorkomen, met secundaire behandeling worden mensen met risicofactoren behandeld en met tertiaire is de schade al gedaan en gaat het om het herstellen van de huidaandoening. En wat is de rol van de schoonheidsspecialist? Kom hier alles over te weten tijdens deze presentatie!

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

In veel culturen worden ouderen gezien als een bron van wijsheid. In de westerse samenleving is dit niet het geval. De zoektocht naar de eeuwige jeugd is even oud als onze geschiedenis. Steeds meer cliënten gaan op zoek naar behandeling om de effecten van veroudering tegen te gaan. De markt is groeiende. Kennis van de huid is essentieel voor de schoonheidsspecialist. In deze presentatie kom je meer te weten over hoe de huid verouderd en welke factoren hierbij een rol spelen. Daarnaast wordt ingegaan op huidkanker en de preventie hiervan.

 

Zondag 26 maart

Dag 2

Ondernemerstheater powered by BeautySpot

Spreker: Gabrielle van Eykern, Trainer/Key Accountmanager, Esse Skincare NL

Na een carrière in de farmaceutische industrie en 10 jaar lang een eigen salon te hebben gehad ben ik nu verantwoordelijk voor de educatie en diverse accounts binnen Esse Skincare NL. Mijn passie ligt in het informeren van schoonheidsspecialistes en huidtherapeuten over het microbioom van de huid, iets waar we steeds een beetje meer over weten!

In deze presentatie leg ik uit wat het microbioom is, wat de functie is, wat de huidige staat is in de moderne westerse wereld, wat de gevolgen van deze staat zijn voor de huid en hoe we dit weer kunnen herstellen.

Spreker: Corné ter Maten, Salonmarketeer Netbeauty

De meeste beautyprofessionals zijn ooit voor zichzelf begonnen omdat het hun passie is om klanten te behandelen. Daarbij zijn ze het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt aan andere zaken, zoals marketing. Toch is (online) marketing noodzakelijk om cliënten aan te trekken. Maar waar begin je? En wat zijn de mogelijkheden tegenwoordig? In een ruim halfuur geeft salonmarketeer Corné Ter Maten je een spoedcursus online marketing voor beautyprofessionals. Tijdens deze lezing ontdek je waar het bij veel instituten in de basis al fout gaat, welke vormen van online marketing er zijn, en hoe je deze samen inzet om je instituut op de kaart te zetten.

Corné Ter Maten is de oprichter van Netbeauty, hét online marketingbureau voor de beautybranche. TCA peelings, microdermabrasie, sugaring: Jouw lokale marketeer heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat het inhoudt. Corné wel. Met zijn bedrijf Netbeauty helpt hij ondernemers in de beautybranche om online beter zichtbaar te zijn en meer klanten aan te trekken. Naast instituten, werkt Netbeauty ook voor leveranciers, brancheverenigingen en opleidingen. Allemaal in de beautybranche.

Spreker: Johanna Nauta, Businesscoach

Johanna Nauta is ruim 25 jaar werkzaam in de beautybranche (schoonheidsspecialist, pedicure, masseur, docent uiterlijke verzorging, accountmanager en trainer voor cosmeticamerken en nutricosmetics). Wat ze in al haar functies het allerliefste deed, was echt contact maken met mensen, hun beweegredenen te ontdekken en hen te motiveren en inspireren. De afgelopen jaren heeft ze zich gespecialiseerd in zakelijke en persoonlijke coaching voor de beautybranche. Haar kracht is dat ze veel praktijkgerichte kennis heeft en daarnaast goed kan luisteren. Eerlijk en oprecht advies en feedback geven. Ingewikkelde zaken op een makkelijke en logische wijze uitleggen. Niet interessant zijn, maar geïnteresseerd.

Waar sta jij met je salon?
Ben je hier doelbewust terechtgekomen? Of is het eigenlijk min of meer zo gelopen?

Hoe bepaal je jouw eigen, unieke koers?
Als je erin slaagt om jouw persoonlijke waarden te vertalen naar een concreet salonconcept, dan ben je authentiek en krijg je een bedrijf waar  ‘alles klopt’! Je trekt de klanten aan die zich hierdoor aangetrokken voelen. Enthousiaste en loyale klanten, die graag jouw adviezen opvolgen en hun vrienden en familieleden naar je doorsturen.

Jij bent de drijvende kracht achter jouw salon, jij bent jouw ‘merk’.

Spreker: Ilona Jahn, Sales manager Cosmetic Gallery NL

Ilona heeft reeds 35 jaar ervaring in de schoonheidsbranche. Voordat ze salesmanager werd bij Cosmetic Gallery BV, was ze korte tijd apothekersassistente. Ze koos echter voor de opleiding schoonheidsspecialist en voor een eigen salon in Hamburg waar zij met DR.GRANDEL werkte. Na enige jaren startte zij enkele dagen in de week in het buitendienstteam van DR.GRANDEL en na wederom een aantal jaren werd dit de functie van verkoopleider Duitsland. Nu is ze salesmanager voor zowel Nederland als Duitsland.

‘Winkelen’ voor nieuwe huidverzorgingsproducten kan voor iedereen moeilijk zijn, vooral als je een gediplomeerd schoonheidsspecialiste bent en op zoek bent naar producten om in je eigen bedrijf voor de behandelingen te gebruiken en te verkopen. Je wilt er zeker van zijn dat je jouw klanten huidverzorgingsproducten aanbiedt die aansluiten bij hun behoeften. Tevens moet je ervoor zorgen dat het merk waarmee je samenwerkt van hoge kwaliteit en effectief genoeg is om aan die behoeften van klanten te voldoen. En het is ook heel belangrijk dat het merk ‘past’. De producten die je gebruikt en aanbeveelt, zijn een weerspiegeling van je bedrijf en de kwaliteit van de service die je levert.

Spreker: Liesbeth Engelchor-van Otterlo, Salesmanager, Sweet Rumour Amsterdam

»Als ik mensen enthousiast kan maken is mijn dag goed!«
Liesbeth Engelchor-van Otterlo is de sales specialist van Sweet Rumour Amsterdam. Als ervaren trainer voor parfumerieën, drogisterijen en apotheken is Liesbeth een absolute expert in het werken met nieuwe resellers om The Daily Nectar tot een succesverhaal te maken.
Na een aantal jaren als filiaalmanager van een drogisterijketen te hebben gewerkt, zette Liesbeth Engelchor-van Otterlo haar carrière bijna 30 jaar voort bij een grote internationale apotheek keten in Nederland, België en Ierland. Het managen van vele apotheken, drogisterij/parfumerie afdelingen en het begeleiden en opleiden van personeel gaf haar veel plezier. In 2020 is Liesbeth vol enthousiasme het team van Sweet Rumour komen versterken.

Schoonheidssupplementen zijn een van de grootste trends in de schoonheidsindustrie. Maar werken ze echt of is het gewoon een hype?

Voor een gezonde, jeugdige huid vertrouwen steeds meer mensen op voedingssupplementen met specifieke huidvriendelijke voedingsstoffen, zoals collageen of antioxidanten. En terecht! Want een goede innerlijke verzorging is net zo belangrijk als een goede uiterlijke verzorging. Bent u benieuwd welke supplementen belangrijk zijn voor de gezondheid van de huid en wat de voordelen zijn van de verkoop van supplementen voor schoonheidssalons en huidverzorgingswinkels?

Proeverij: tijdens de lezing serveren we proeverijen van heerlijke Beauty cocktails met The Daily Nectar, Nederlands nieuwste en lekkerste beautysupplement.

Spreker: Stephanie Litjens, eigenaar SOAP Treatment Stores

Stephanie Litjens is, samen met haar zus Esther Meijer, oprichter en eigenaar van de 3 merken die de salon- en kliniekwereld de afgelopen jaren flink heeft veranderd. SOAP Treatment Store staat sterk met 8 succesvolle stores waar zo’n 150 specialisten dagelijks klanten ontvangen voor facials, manicure, pedicure, waxing en brows. Met Doctors at SOAP hebben zij in 2013 de no trace face®-techniek gelanceerd waarmee inmiddels 17 artsen en 8 huidtherapeuten, middels botox, fillers en de meest innovatie technieken, prachtige resultaten behalen. In 2020 lanceerden zij Prescription, waarmee zij, met een dedicated team, alle salons (wereldwijd) bedienen met de beste treatments, hoog gedoseerde werkstoffen, op maat gemaakte trainingen, zeer gunstige inkoopprijzen en bijpassend business support.

Een succesvolle salon is winstgevend, heeft heel veel blije klanten, volle agenda’s, goede (online) marketing, de beste producten, blijft vakinhoudelijk ontwikkelen, is continue op zoek naar optimalisatie en staat open voor noviteiten. En wat is ‘het geheim’ wat dit alles met elkaar verbindt? Dat is de extra service die je biedt aan je klanten waarbij je je gastvrijheid en clients-first gedachte handen en voeten geeft. In deze presentatie vertelt Stephanie Litjens hoe zij de afgelopen 15 jaar tot bepaalde inzichten is gekomen. Hoe kun je deze service verbeteren, waar moet je op letten, wat vinden klanten fijn en wat juist niet, hoe train je je team om dit te blijven uitdragen?

Kennistheater exposantensessie

Spreker: Charlotte Somers, Business- en marketingcoach voor salons, nXt level salon

Charlotte Somers is dé business- & marketingcoach voor salons.
Door haar ondernemers- en marketingkennis te combineren met haar praktijkervaring in de salon weet ze precies wat nodig is. Zo helpt ze bedrijven hun nXt level te bereiken!

Charlotte Somers, business- en marketingcoach, geeft tijdens haar presentatie aan hoe je meer winst en voldoening in minder uren behaalt in jouw salon. Een uniek salonconcept dus! Ben jij een ambitieuze beautyondernemer en wil jij weten welke groeimogelijkheden bij jou passen? Kom dan naar deze presentatie.
Tijdens deze lezing hoor je van Charlotte hoe een uniek salonconcept zorgt voor meer winst en meer voldoening in minder uren.

Deze presentatie is powered by House of African Beauty

Spreker: David Mosmuller, DOCTORS at SOAP medisch directeur/eigenaar en cosmetisch arts KNMG

Dr. David Mosmuller studeerde geneeskunde aan de Universiteit van Maastricht en promoveerde daarna op de afdeling plastische chirurgie van het VUmc te Amsterdam op zijn onderzoek naar de cosmetische resultaten van schisis reconstructies. Hij heeft meerdere publicaties in diverse medische vakbladen op zijn naam staan. Verder deed hij als arts ruime ervaring op binnen de plastische chirurgie, algemene chirurgie en geneeskunde. Sinds 2013 is hij werkzaam als arts bij Doctors At Soap en werkt hij volgens het ‘No Trace Face’ principe.

Dr. David Mosmuller is gespecialiseerd in behandelingen met botulinetoxine, fillers, algehele huidverbetering en verjonging door middel van lasers, Tixel en Plexr. Kwaliteit en een mooi en natuurlijk resultaat staan bij hem voorop. Door het bezoeken van congressen en het volgen van workshops blijft hij constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de cosmetische geneeskunde. Dr. David Mosmuller is naast zijn werkzaamheden als Medisch directeur en arts bij Doctors at Soap werkzaam als arts-onderzoeker op de afdeling plastische chirurgie in het VUmc.

Botox en fillers zijn inmiddels algemeen geaccepteerde behandelingen. De taboe is er af. Op steeds meer plekken zijn cosmetisch artsen actief. Zowel in grote en kleinere klinieken als in huidinstituten en beauty salons. Wat voor soort behandelingen worden er gegeven met botox & fillers? Welke resultaten kunnen worden bereikt? Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn de gevaren? Hoe zijn de behandelingen in de afgelopen jaren ontwikkeld tot steeds veiligere behandelingen. En waar moet je op letten als je zelf overweegt dit aan te gaan bieden in je salon? Dr. David Mosmuller is een van de beste en meest gevraagde cosmetisch artsen in Nederland en beantwoordt op een heldere manier al deze vragen.

Spreker: Claudia Bryson, Cosmetic Creator at UNG Cosmetics

Claudia Bryson is schoonheidsspecialist, visagist en docent. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in productontwikkeling en marketing van professionele make-up merken. Op dit moment is ze de drijvende kracht achter het Nederlandse make-up merk UNG.

Omdat de huid, de kleur van iemands ogen en haarkleur ook iemands schoonheid bepalen is het belangrijk om te weten welke kleuren bij je passen. Kleurenleer is de basis voor iedereen die werkzaam is met kleur en visagie! Wat is kleurenleer en waarom is het zo belangrijk voor u als professional. Hoe adviseer je en pas je de juiste kleuren toe bij jouw klanten. Iedere klant is uniek, leer hoe je jouw klant kunt helpen de juiste kleuren te kiezen die haar persoonlijkheid versterken.

Spreker: Sacha Sommers, senior huidtherapeut

Sacha Sommers is werkzaam als senior huidtherapeut bij Doctors at SOAP in Eindhoven. Daarnaast houdt zij zich dagelijks bezig met de kwaliteit, de ontwikkeling en innovatie van alle huid therapeutische behandelingen binnen Doctors at SOAP en stuurt zij een team van 8 huidtherapeuten aan. Sacha is uitzonderlijk gespecialiseerd in het combineren van hoog gedoseerde ingrediënten met laser facials, microneedling en andere technieken. Sacha heeft een indrukwekkende track-record aan prachtige resultaten, middels voor- en nafoto’s.

Huidtherapeuten werken met lasers, apparatuur en het liefst met zo puur mogelijk en zo hoog mogelijk gedoseerde actieve ingrediënten om elk huidprobleem te kunnen behandelen. Het werken met actieve ingrediënten is een blijvende trend in de gehele schoonheidsbranche. Voor huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten en ook voor consumenten. One-size-fits-all producten zijn verleden tijd. Spijker je kennis bij wat de best werkende actieve ingrediënten zijn, welke huidproblemen ze aanpakken, hoe ze preventief kunnen werken en hoe je ze op maat kunt samenstellen voor elke cliënt.

Spreker: Jan Zwoferink, CEO Corrective Cosmetics 

Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 startte hij Corrective Cosmetics, waaronder Webecos valt. Naast de bedrijfsleiding van Webecos zet Jan zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer als bestuurslid en voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.

Welke ingrediënten zitten er in een cosmetische product en waarom? Hoe herken ik dat aan de declaratie op de verpakking? Kan je de kwaliteit van een werkstof bepalen aan de hand van de INCI declaratie? Wat is eigenlijk dierproefvrij? Op deze en veel meer vragen krijg je antwoord bij deze lezing.

Spreker: Suzanne Smal, commercieel manager

Expert in natuurcosmetica. Huidspecialist en importeur & distributeur van INIKA Organic. Zuiver. Natuurlijk. Flawless. INIKA Organic.
Het enige 100% authentieke, natuurlijke cosmetica merk uit Australië. Geen valse beloften. Simpel gezegd: wij zijn méér dan schoon. 100% plastic neutraal – 100% pure cosmetica zonder giftige chemicaliën. Uiterst pure biologische ingrediënten die de natuurlijke uitstraling versterken.

Dat is de missie van INIKA.
Koploper in de wereld van natuurlijke producten. Inmiddels met fysieke aanwezigheid in 69 landen. Trots op het creëren van biologische en natuurlijke producten die effectief zijn zonder concessies te plegen voor mens, dier en milieu.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Microplastics zijn plastic deeltjes. Maar liefst kleiner dan vijf millimeter en bestaan uit polymeren en chemische additieven die helaas voor de meeste consumenten onherkenbaar staan vermeld op de verpakkingen. Terwijl 77% van de consumenten vindt dat het verstoppen van ingrediënten het vertrouwen van in een cosmetica merk schaadt.

Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator

Trends en innovaties in de beautywereld hebben allerlei raakvlakken met DNA. Wat is DNA precies en wat zegt het over jouw persoonlijke beautysleutel?

Mardge Pascaud neemt je mee in de wereld van de ‘beauty genen’.

Skin Theater powered by U-Consultancy

Spreker: P. Monteiro, voorzitter Vitiligo.nl

Paul Monteiro is sinds 2008 voorzitter van de patiënten/belangenorganisatie Vitiligo.nl. In het verleden is hij actief geweest als eigenaar/directeur van (zorg)ondernemingen en als lid RvA diverse initiatieven in de zorgsector. Paul Monteiro is mede- oprichter/ bestuurder van een stichting die zich in Suriname bezighoudt met de opvang en ondersteuning van HIV/AIDS geïnfecteerde kinderen.

Vitiligo is een huidziekte waarbij pigment verloren gaat. De huid ontkleurt waardoor er witte vlekken op de huid te zien zijn. Het is een onschuldige ziekte met nagenoeg geen lichamelijke last, wel kan het cosmetische aspect van de ziekte (de zichtbaarheid van de witte vlekken) een ernstige impact hebben op de kwaliteit van leven voor de patiënt. Deze presentatie gaat over het ontstaan van de ziekte vitiligo, de klachten en de behandeling ervan. Ook de laatste wetenschappelijke onderzoeken komen aan bod.

Spreker: Studenten U-Consultancy

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

Waarom is kennis van dermatologie belangrijk? Als schoonheidsspecialist ziet u in een vroeg stadia cliënten met huidaandoeningen. Met de snelle toename van huidkanker is het signaleren en herkennen van huidproblemen daarom extra belangrijk. Daarnaast is het met meer dermatologische kennis mogelijk om de juiste informatie te kunnen geven aan uw cliënten en eventueel professioneel door te verwijzen naar artsen. Een echte meerwaarde voor de schoonheidspraktijk. Nog meer redenen nodig? Kom dan naar deze presentatie!

Spreker: N. Bennen, dermatoloog

Dermatoloog Niek bennen heeft de opleiding gevolgd tot dermatoloog aan het UMC Utrecht. Voorheen werkzaam in het OLVG als dermatoloog en participerend in opleiding dermatologen/huisartsen (chirurgische verrichtingen, dermato-oncologie en flebologie). Naast zijn werk als dermatoloog is hij medisch directeur dermatologie bij DC Klinieken en actief in de raad van advies bij U-Consultancy. Ook is hij lid van de Nederlandse Vereniging van Dermatologie en Venereologie. Zijn aandachtsgebied is onder meer melanomen en niet-melanomen huidkanker.

Cosmetische producten worden wereldwijd gebruikt voor de dagelijkse hygiëne en verzorging van het lichaam. Cosmetica zijn alle producten die we gebruiken voor de persoonlijke verzorging. Vaak wordt alleen aan make-up gedacht echter, producten als zeep, tandpasta, shampoo, scheerschuim, badolie en deodorant zijn ook voorbeelden van cosmetica. Regelmatig worden hierop nevenwerkingen gezien: op de eerste plaats irritatiereacties, maar ook contact allergische reacties, fotosensibiliteit, pigmentatieveranderingen en acne. Wil je hier meer over weten? Kom dan naar deze presentatie!

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

In veel culturen worden ouderen gezien als een bron van wijsheid. In de westerse samenleving is dit niet het geval. De zoektocht naar de eeuwige jeugd is even oud als onze geschiedenis. Steeds meer cliënten gaan op zoek naar behandeling om de effecten van veroudering tegen te gaan. De markt is groeiende. Kennis van de huid is essentieel voor de schoonheidsspecialist. In deze presentatie kom je meer te weten over hoe de huid verouderd en welke factoren hierbij een rol spelen. Daarnaast wordt ingegaan op huidkanker en de preventie hiervan.

Maandag 27 maart

Dag 3

Ondernemerstheater powered by BeautySpot

Spreker: Monique de Haas, Business coach My Boost / Auteur Esthé magazine

Monique de Haas is de oprichter van MY BOOST.
In 19 jaar tijd heeft zij veel kennis en ervaring opgedaan in diverse functies binnen de beauty branche. Met deze expertise heeft zij MY BOOST opgericht en vervult zij een persoonlijke missie door dit te delen met andere beauty professionals.
Als allround business support ondersteunt, coacht en ontzorgt zij de schoonheidsspecialiste. Zij heeft al vele salons geholpen bij het versterken van de bedrijfsstrategie, het optimaliseren van het teammanagement voor een echt powerteam en heeft diverse branding-, marketing- en contentplannen gecreëerd waarmee de beleving van de salon online goed tot haar recht komt.

Ben jij die drukke beauty professional met een prachtige salon, maar ben jij op zoek naar meer grip op jouw bedrijf? Ontdek dan hoe jij echt inzicht kunt krijgen in jouw onderneming.
We leven in een tijdperk waar alles digitaal wordt vastgelegd. Zo ook in jouw salon en dit noemen we bedrijfsdata. Monique neemt je mee in de wereld van bedrijfsdata en laat jou ontdekken hoe jij de data van jouw salon kunt gebruiken. Leer jouw bedrijf echt goed kennen, ontdek waar jouw kansen precies liggen en laat jouw salon groeien. Het is een ware eyeopener!

Spreker: Corné ter Maten, Salonmarketeer Netbeauty

De meeste beautyprofessionals zijn ooit voor zichzelf begonnen omdat het hun passie is om klanten te behandelen. Daarbij zijn ze het liefst zo weinig mogelijk tijd kwijt aan andere zaken, zoals marketing. Toch is (online) marketing noodzakelijk om cliënten aan te trekken. Maar waar begin je? En wat zijn de mogelijkheden tegenwoordig? In een ruim halfuur geeft salonmarketeer Corné Ter Maten je een spoedcursus online marketing voor beautyprofessionals. Tijdens deze lezing ontdek je waar het bij veel instituten in de basis al fout gaat, welke vormen van online marketing er zijn, en hoe je deze samen inzet om je instituut op de kaart te zetten.

Corné Ter Maten is de oprichter van Netbeauty, hét online marketingbureau voor de beautybranche. TCA peelings, microdermabrasie, sugaring: Jouw lokale marketeer heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat het inhoudt. Corné wel. Met zijn bedrijf Netbeauty helpt hij ondernemers in de beautybranche om online beter zichtbaar te zijn en meer klanten aan te trekken. Naast instituten, werkt Netbeauty ook voor leveranciers, brancheverenigingen en opleidingen. Allemaal in de beautybranche.

Spreker: Johanna Nauta, Businesscoach

Johanna Nauta is ruim 25 jaar werkzaam in de beautybranche (schoonheidsspecialist, pedicure, masseur, docent uiterlijke verzorging, accountmanager en trainer voor cosmeticamerken en nutricosmetics). Wat ze in al haar functies het allerliefste deed, was echt contact maken met mensen, hun beweegredenen te ontdekken en hen te motiveren en inspireren. De afgelopen jaren heeft ze zich gespecialiseerd in zakelijke en persoonlijke coaching voor de beautybranche. Haar kracht is dat ze veel praktijkgerichte kennis heeft en daarnaast goed kan luisteren. Eerlijk en oprecht advies en feedback geven. Ingewikkelde zaken op een makkelijke en logische wijze uitleggen. Niet interessant zijn, maar geïnteresseerd.

Waar sta jij met je salon?
Ben je hier doelbewust terechtgekomen? Of is het eigenlijk min of meer zo gelopen?

Hoe bepaal je jouw eigen, unieke koers?
Als je erin slaagt om jouw persoonlijke waarden te vertalen naar een concreet salonconcept, dan ben je authentiek en krijg je een bedrijf waar  ‘alles klopt’! Je trekt de klanten aan die zich hierdoor aangetrokken voelen. Enthousiaste en loyale klanten, die graag jouw adviezen opvolgen en hun vrienden en familieleden naar je doorsturen.

Jij bent de drijvende kracht achter jouw salon, jij bent jouw ‘merk’.

Spreker: Ilona Jahn, Sales manager Cosmetic Gallery NL

Ilona heeft reeds 35 jaar ervaring in de schoonheidsbranche. Voordat ze salesmanager werd bij Cosmetic Gallery BV, was ze korte tijd apothekersassistente. Ze koos echter voor de opleiding schoonheidsspecialist en voor een eigen salon in Hamburg waar zij met DR.GRANDEL werkte. Na enige jaren startte zij enkele dagen in de week in het buitendienstteam van DR.GRANDEL en na wederom een aantal jaren werd dit de functie van verkoopleider Duitsland. Nu is ze salesmanager voor zowel Nederland als Duitsland.

‘Winkelen’ voor nieuwe huidverzorgingsproducten kan voor iedereen moeilijk zijn, vooral als je een gediplomeerd schoonheidsspecialiste bent en op zoek bent naar producten om in je eigen bedrijf voor de behandelingen te gebruiken en te verkopen. Je wilt er zeker van zijn dat je jouw klanten huidverzorgingsproducten aanbiedt die aansluiten bij hun behoeften. Tevens moet je ervoor zorgen dat het merk waarmee je samenwerkt van hoge kwaliteit en effectief genoeg is om aan die behoeften van klanten te voldoen. En het is ook heel belangrijk dat het merk ‘past’. De producten die je gebruikt en aanbeveelt, zijn een weerspiegeling van je bedrijf en de kwaliteit van de service die je levert.

Spreker: Liesbeth Engelchor-van Otterlo, Salesmanager, Sweet Rumour Amsterdam

»Als ik mensen enthousiast kan maken is mijn dag goed!«
Liesbeth Engelchor-van Otterlo is de sales specialist van Sweet Rumour Amsterdam. Als ervaren trainer voor parfumerieën, drogisterijen en apotheken is Liesbeth een absolute expert in het werken met nieuwe resellers om The Daily Nectar tot een succesverhaal te maken.
Na een aantal jaren als filiaalmanager van een drogisterijketen te hebben gewerkt, zette Liesbeth Engelchor-van Otterlo haar carrière bijna 30 jaar voort bij een grote internationale apotheek keten in Nederland, België en Ierland. Het managen van vele apotheken, drogisterij/parfumerie afdelingen en het begeleiden en opleiden van personeel gaf haar veel plezier. In 2020 is Liesbeth vol enthousiasme het team van Sweet Rumour komen versterken.

Schoonheidssupplementen zijn een van de grootste trends in de schoonheidsindustrie. Maar werken ze echt of is het gewoon een hype?

Voor een gezonde, jeugdige huid vertrouwen steeds meer mensen op voedingssupplementen met specifieke huidvriendelijke voedingsstoffen, zoals collageen of antioxidanten. En terecht! Want een goede innerlijke verzorging is net zo belangrijk als een goede uiterlijke verzorging. Bent u benieuwd welke supplementen belangrijk zijn voor de gezondheid van de huid en wat de voordelen zijn van de verkoop van supplementen voor schoonheidssalons en huidverzorgingswinkels?

Proeverij: tijdens de lezing serveren we proeverijen van heerlijke Beauty cocktails met The Daily Nectar, Nederlands nieuwste en lekkerste beautysupplement.

Spreker: Stephanie Litjens, eigenaar SOAP Treatment Stores

Stephanie Litjens is, samen met haar zus Esther Meijer, oprichter en eigenaar van de 3 merken die de salon- en kliniekwereld de afgelopen jaren flink heeft veranderd. SOAP Treatment Store staat sterk met 8 succesvolle stores waar zo’n 150 specialisten dagelijks klanten ontvangen voor facials, manicure, pedicure, waxing en brows. Met Doctors at SOAP hebben zij in 2013 de no trace face®-techniek gelanceerd waarmee inmiddels 17 artsen en 8 huidtherapeuten, middels botox, fillers en de meest innovatie technieken, prachtige resultaten behalen. In 2020 lanceerden zij Prescription, waarmee zij, met een dedicated team, alle salons (wereldwijd) bedienen met de beste treatments, hoog gedoseerde werkstoffen, op maat gemaakte trainingen, zeer gunstige inkoopprijzen en bijpassend business support.

Een succesvolle salon is winstgevend, heeft heel veel blije klanten, volle agenda’s, goede (online) marketing, de beste producten, blijft vakinhoudelijk ontwikkelen, is continue op zoek naar optimalisatie en staat open voor noviteiten. En wat is ‘het geheim’ wat dit alles met elkaar verbindt? Dat is de extra service die je biedt aan je klanten waarbij je je gastvrijheid en clients-first gedachte handen en voeten geeft. In deze presentatie vertelt Stephanie Litjens hoe zij de afgelopen 15 jaar tot bepaalde inzichten is gekomen. Hoe kun je deze service verbeteren, waar moet je op letten, wat vinden klanten fijn en wat juist niet, hoe train je je team om dit te blijven uitdragen?

Kennistheater exposantensessie

Spreker: Sibylle Buck, secretaris/penningmeester van De Huidprofessional

Als schoonheidsspecialiste met specialisatie werk ik al een ruim aantal jaren in mijn eigen huidinstituut, genaamd Huidinstituut Kosmetiek in het Zuiden van het land. Door lid te zijn van De Huidprofessional laat ik zien dat ik het van essentieel belang vind om dit vakgebied, in samenwerking met andere aangesloten schoonheidsspecialisten, op een hoger en professioneler niveau te krijgen. Als bestuurslid in de functie van secretaris/penningmeester kan ik op deze manier mijn steentje bijdragen en weet ik vanuit mijn vakgebied waarover ik praat en wat er speelt in de dagelijkse praktijk van mijn andere vakgenoten.

‘De Huidprofessional’, opgericht in 2019, is een branchevereniging van professionele schoonheidsspecialisten die geregistreerd zijn met hun vakdiploma en/of specialisatie(s) zodat het voor de consument direct duidelijk is waar deze terecht kan voor de meest vakbekwame, professionele, veilige en effectieve behandelingen bij verschillende huidproblemen.

Met regelmatig campagnes via social media laten wij de consument steeds meer het belang inzien van een professionele huidverzorging- en verbetering.

De AGB-codes van De Huidprofessional zijn bij Vektis geregistreerd. Daarnaast zijn onze leden aangesloten bij een Geschillencommissie en klachtenfunctionaris.

‘De Huidprofessional’ is een gestaag groeiende branchevereniging, met inmiddels 110 leden.

Spreker: David Mosmuller, DOCTORS at SOAP medisch directeur/eigenaar en cosmetisch arts KNMG

Dr. David Mosmuller studeerde geneeskunde aan de Universiteit van Maastricht en promoveerde daarna op de afdeling plastische chirurgie van het VUmc te Amsterdam op zijn onderzoek naar de cosmetische resultaten van schisis reconstructies. Hij heeft meerdere publicaties in diverse medische vakbladen op zijn naam staan. Verder deed hij als arts ruime ervaring op binnen de plastische chirurgie, algemene chirurgie en geneeskunde. Sinds 2013 is hij werkzaam als arts bij Doctors At Soap en werkt hij volgens het ‘No Trace Face’ principe.

Dr. David Mosmuller is gespecialiseerd in behandelingen met botulinetoxine, fillers, algehele huidverbetering en verjonging door middel van lasers, Tixel en Plexr. Kwaliteit en een mooi en natuurlijk resultaat staan bij hem voorop. Door het bezoeken van congressen en het volgen van workshops blijft hij constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de cosmetische geneeskunde. Dr. David Mosmuller is naast zijn werkzaamheden als Medisch directeur en arts bij Doctors at Soap werkzaam als arts-onderzoeker op de afdeling plastische chirurgie in het VUmc.

Botox en fillers zijn inmiddels algemeen geaccepteerde behandelingen. De taboe is er af. Op steeds meer plekken zijn cosmetisch artsen actief. Zowel in grote en kleinere klinieken als in huidinstituten en beauty salons. Wat voor soort behandelingen worden er gegeven met botox & fillers? Welke resultaten kunnen worden bereikt? Wat zijn de mogelijkheden en wat zijn de gevaren? Hoe zijn de behandelingen in de afgelopen jaren ontwikkeld tot steeds veiligere behandelingen. En waar moet je op letten als je zelf overweegt dit aan te gaan bieden in je salon? Dr. David Mosmuller is een van de beste en meest gevraagde cosmetisch artsen in Nederland en beantwoordt op een heldere manier al deze vragen.

Spreker: Jan Zwoferink, CEO Corrective Cosmetics 

Drs. Jan Zwoferink studeerde Farmacie aan de Rijksuniversiteit in Groningen en werkte ruim 20 jaar als apotheker in de farmaceutische industrie. Daarna was hij in diverse functies eindverantwoordelijk voor Marketing en R&D. In 2007 startte hij Corrective Cosmetics, waaronder Webecos valt. Naast de bedrijfsleiding van Webecos zet Jan zich in voor professionalisering van de beautybranche, onder meer als bestuurslid en voorzitter van de Beauty Trade Professionals, columnist van diverse vakbladen en als gastdocent bij beauty opleidingen.

Welke ingrediënten zitten er in een cosmetische product en waarom? Hoe herken ik dat aan de declaratie op de verpakking? Kan je de kwaliteit van een werkstof bepalen aan de hand van de INCI declaratie? Wat is eigenlijk dierproefvrij? Op deze en veel meer vragen krijg je antwoord bij deze lezing.

Spreker: Sacha Sommers, senior huidtherapeut

Sacha Sommers is werkzaam als senior huidtherapeut bij Doctors at SOAP in Eindhoven. Daarnaast houdt zij zich dagelijks bezig met de kwaliteit, de ontwikkeling en innovatie van alle huid therapeutische behandelingen binnen Doctors at SOAP en stuurt zij een team van 8 huidtherapeuten aan. Sacha is uitzonderlijk gespecialiseerd in het combineren van hoog gedoseerde ingrediënten met laser facials, microneedling en andere technieken. Sacha heeft een indrukwekkende track-record aan prachtige resultaten, middels voor- en nafoto’s.

Huidtherapeuten werken met lasers, apparatuur en het liefst met zo puur mogelijk en zo hoog mogelijk gedoseerde actieve ingrediënten om elk huidprobleem te kunnen behandelen. Het werken met actieve ingrediënten is een blijvende trend in de gehele schoonheidsbranche. Voor huidtherapeuten, schoonheidsspecialisten en ook voor consumenten. One-size-fits-all producten zijn verleden tijd. Spijker je kennis bij wat de best werkende actieve ingrediënten zijn, welke huidproblemen ze aanpakken, hoe ze preventief kunnen werken en hoe je ze op maat kunt samenstellen voor elke cliënt.

Spreker: Claudia Bryson, Cosmetic Creator at UNG Cosmetics

Claudia Bryson is schoonheidsspecialist, visagist en docent. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in productontwikkeling en marketing van professionele make-up merken. Op dit moment is ze de drijvende kracht achter het Nederlandse make-up merk UNG.

Omdat de huid, de kleur van iemands ogen en haarkleur ook iemands schoonheid bepalen is het belangrijk om te weten welke kleuren bij je passen. Kleurenleer is de basis voor iedereen die werkzaam is met kleur en visagie! Wat is kleurenleer en waarom is het zo belangrijk voor u als professional. Hoe adviseer je en pas je de juiste kleuren toe bij jouw klanten. Iedere klant is uniek, leer hoe je jouw klant kunt helpen de juiste kleuren te kiezen die haar persoonlijkheid versterken.

Spreker: Suzanne Smal, commercieel manager

Expert in natuurcosmetica. Huidspecialist en importeur & distributeur van INIKA Organic. Zuiver. Natuurlijk. Flawless. INIKA Organic.
Het enige 100% authentieke, natuurlijke cosmetica merk uit Australië. Geen valse beloften. Simpel gezegd: wij zijn méér dan schoon. 100% plastic neutraal – 100% pure cosmetica zonder giftige chemicaliën. Uiterst pure biologische ingrediënten die de natuurlijke uitstraling versterken.

Dat is de missie van INIKA.
Koploper in de wereld van natuurlijke producten. Inmiddels met fysieke aanwezigheid in 69 landen. Trots op het creëren van biologische en natuurlijke producten die effectief zijn zonder concessies te plegen voor mens, dier en milieu.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de Nederlanders zich zorgen maakt over het toevoegen van plastic aan cosmetica. 70% wil zelfs een verbod. Sinds een jaar of 10 voegen grote merken bewust micro en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Meestal als goedkoop vulmiddel.

Microplastics zijn plastic deeltjes. Maar liefst kleiner dan vijf millimeter en bestaan uit polymeren en chemische additieven die helaas voor de meeste consumenten onherkenbaar staan vermeld op de verpakkingen. Terwijl 77% van de consumenten vindt dat het verstoppen van ingrediënten het vertrouwen van in een cosmetica merk schaadt.

Spreker: Mardge Pascaud, beauty innovator

Trends en innovaties in de beautywereld hebben allerlei raakvlakken met DNA. Wat is DNA precies en wat zegt het over jouw persoonlijke beautysleutel?

Mardge Pascaud neemt je mee in de wereld van de ‘beauty genen’.

Skin Theater powered by U-Consultancy

Spreker: P. Monteiro, voorzitter Vitiligo.nl

Paul Monteiro is sinds 2008 voorzitter van de patiënten/belangenorganisatie Vitiligo.nl. In het verleden is hij actief geweest als eigenaar/directeur van (zorg)ondernemingen en als lid RvA diverse initiatieven in de zorgsector. Paul Monteiro is mede- oprichter/ bestuurder van een stichting die zich in Suriname bezighoudt met de opvang en ondersteuning van HIV/AIDS geïnfecteerde kinderen.

Vitiligo is een huidziekte waarbij pigment verloren gaat. De huid ontkleurt waardoor er witte vlekken op de huid te zien zijn. Het is een onschuldige ziekte met nagenoeg geen lichamelijke last, wel kan het cosmetische aspect van de ziekte (de zichtbaarheid van de witte vlekken) een ernstige impact hebben op de kwaliteit van leven voor de patiënt. Deze presentatie gaat over het ontstaan van de ziekte vitiligo, de klachten en de behandeling ervan. Ook de laatste wetenschappelijke onderzoeken komen aan bod.

Spreker: Studenten U-Consultancy

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

Waarom is kennis van dermatologie belangrijk? Als schoonheidsspecialist ziet u in een vroeg stadia cliënten met huidaandoeningen. Met de snelle toename van huidkanker is het signaleren en herkennen van huidproblemen daarom extra belangrijk. Daarnaast is het met meer dermatologische kennis mogelijk om de juiste informatie te kunnen geven aan uw cliënten en eventueel professioneel door te verwijzen naar artsen. Een echte meerwaarde voor de schoonheidspraktijk. Nog meer redenen nodig? Kom dan naar deze presentatie!

Spreker: Dr. A.J. Oosting, dermatoloog

Dermatoloog Bert Oosting studeerde geneeskunde aan het UMC in Groningen. In 1995 behaalde hij zijn artsendiploma en is in 2002 gepromoveerd. In 2004 ronde hij zijn specialisatie dermatologie in het Universitair Medisch Centrum Utrecht af. Op 1 januari 2006 is hij in het Spaarne Gasthuis komen werken bij de maatschap dermatologie. Oosting is daarnaast ook actief in de raad van advies bij U-Consultancy.

Een goede gezondheid staat tijdens deze presentatie centraal. Met primaire behandeling en preventie worden huidziekten voorkomen, met secundaire behandeling worden mensen met risicofactoren behandeld en met tertiaire is de schade al gedaan en gaat het om het herstellen van de huidaandoening. En wat is de rol van de schoonheidsspecialist? Kom hier alles over te weten tijdens deze presentatie!

Spreker: C. Uppelschoten, directeur U-Consultancy

Carla heeft de opleiding tot A-verpleegkundige gevolgd en daarna verder gespecialiseerd in diverse specialismen. De passie voor dermatologie ontstond uit Carla’s belangstelling voor de huid en ze verkreeg steeds meer kennis op dat vakgebied. Tegelijkertijd ontstond het verlangen om haar kennis te delen met anderen, en na meerdere lerarenopleidingen werd zij docent bij de afdeling opleidingen van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Carla is directeur en verpleegkundig senioropleider bij U-Consultancy en geeft trainingen op het vakgebied van dermatologie. Hiernaast geeft ze regelmatig presentaties op congressen en schrijft ze al meer dan tien jaar artikelen over de huid.

In veel culturen worden ouderen gezien als een bron van wijsheid. In de westerse samenleving is dit niet het geval. De zoektocht naar de eeuwige jeugd is even oud als onze geschiedenis. Steeds meer cliënten gaan op zoek naar behandeling om de effecten van veroudering tegen te gaan. De markt is groeiende. Kennis van de huid is essentieel voor de schoonheidsspecialist. In deze presentatie kom je meer te weten over hoe de huid verouderd en welke factoren hierbij een rol spelen. Daarnaast wordt ingegaan op huidkanker en de preventie hiervan.